Goodyear styrker prisvindende serie med lanceringen af EfficientGrip Compact 2

Goodyear styrker prisvindende serie med lanceringen af EfficientGrip Compact 2

Nyt sommerdæk til 14- og 15-tommers personbilmarkedet

Goodyear har offentliggjort lanceringen af EfficientGrip Compact 2, et dæk designet til at optimere kompakte bilers ydelse, for derved at styrke EfficientGrip-tilbuddet til segmentet af små personbiler.

EfficientGrip Compact 2 er en del af den større, prisvindende EfficientGrip-familie, der også omfatter EfficientGrip Performance 2, EfficientGrip 2 SUV og EfficientGrip Cargo 2. Det er en tilføjelse til Goodyears allerede store sortiment af dæk til 14” og 15”-hjul. Premiumdæk-segmentet står for 49 % af sommerdækmarkedet i Norden.1

Med en bred vifte af tilgængelige dimensioner er EfficientGrip Compact 2 i stand til at levere til mere end 75 % af kompaktbilmarkedet.

Blandt de teknologiske forbedringer er Dry Stability-teknologien, som forbedrer ydeevnen ved at maksimere dækkets kontaktflade. Dette har man opnået gennem et forbedret mønster i dækkets skulderområde.

Desuden sikrer Goodyears Wet Grip-teknologi et optimalt vejgreb i vådt føre med et stort antal gribekanter, der bortleder vand på vejoverfladen. Lamellerne, der går gennem hele slidbanen, kanaliserer vandet væk fra kontaktfladen og giver dækket et forbedret allround-vådgreb.

Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe, Goodyear: ”EfficientGrip Compact 2 giver vores kompaktbildæk en bedre performance. Det er stadig et vigtigt markedssegment for branchen og betyder, at vi har vores bedste produktsortiment nogensinde. Goodyears prisvindende serie af EfficientGrip-dæk bliver stadig stærkere og servicerer nu en større del af markedet end nogensinde før.”

(1)Kilde: Europool 2022, fælge til sommerdæk på 16 tommer og derunder.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.