Goodyear Sightline, den første intelligente dækløsning til last-mile delivery

Goodyear Sightline, den første intelligente dækløsning til last-mile delivery

Goodyears nye teknologi til intelligente dæk, SightLine, i første omgang målrettet mod flåder

The Goodyear Tire & Rubber Company, en førende virksomhed inden for internetopkoblet mobilitet, offentliggjorde i dag den første intelligente dækløsning til varevognsflåder, Goodyear SightLine.

Goodyear SightLine vil bidrage til at muliggøre problemfri, sikker og pålidelig mobilitet til køretøjer, startende med varevogne, der betjener ’field service’, byggeri og leveringsservice.

Senere i år bliver Goodyear SightLine også tilgængelig for Goodyears originaludstyrskunder samt flåde- og mobilitetsleverandører.

Goodyear SightLine, der i første omgang var tilgængelig i Nordamerika og Europa, bruger sensorer med Cloud-baserede algoritmer til at kommunikere med flådeoperatørerne i realtid.

Goodyears navnebeskyttede teknologier til forudsigelse af vedligeholdelsesbehov kan bidrage til at håndtere en række udfordringer, bilister og flådeoperatører står over for i dag, blandt andet forudsigelse af nedbrud, minimering af downtime og overvågning af dæktryk og slitage med henblik på øget sikkerhed og omkostningseffektiv mobilitet.

"På nogenlunde samme måde som smart-watches overvåger vitale organer og måler hjertefrekvens og iltniveau, overvåger Goodyear SightLines ’dækintelligens’ dækkets helbred,” siger Chris Helsel, senior vice president, global operations chief technology officer. ”Goodyear SightLine afmystificerer forståelsen af dæk og giver indsigt i dækkets tilstand, så operatøren proaktivt kan forholde sig til, hvornår et dæk behøver service eller udskiftning.”

Goodyear har ved hjælp af Goodyear SightLine indsamlet milliarder af testkilometer fra pilotprojekter med henblik på dækløsninger, og når disse sendes på markedet, vil de danne grundlag for en fremtid med internetopkoblede dæk, hvor hvert eneste dæk leverer intelligente oplysninger. Goodyear har som et mål for virksomheden, at der skal være indbygget intelligens i alle nye dækprodukter fra 2027.

I fremtiden vil Goodyear SightLine-teknologi ikke blot give feedback om dækket, men også om vejforhold, så der bliver mulighed for internetopkoblet selvkørende mobilitet. Indledende test har vist, at integration af Goodyears SightLine-teknologi i et køretøjs kontrolsystem kan reducere tabet af bremseevne 30 %.

Du finder yderligere oplysninger på www.goodyearsightline.com.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 54 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.