Goodyear offentliggør udvidelse af varenumre til UltraGrip Performance 3 i løbet af 2024

Goodyear har offentliggjort, at de vil fortsætte udvidelsen af sortimentet af premiumvinterdækket UltraGrip Performance 3. Det prisvindende dæk har dokumenteret en enestående performance i hele Europa med dets avancerede teknologi.

I løbet af 2024 kommer der mere end 40 nye varenumre på markedet, og mange af dem er allerede tilgængelige for kunderne. Den betydelige udvidelse af sortimentet vil øge Goodyears målgruppe for vinterdæk og afspejle virksomhedens fokus på dette segment.

I alt består 90 % af de nye UltraGrip Performance 3-dimensioner af 19-tommers dæk, hvilket er en reaktion på, at markedet bevæger sig i retning af større fælgstørrelser. Dækket er optimeret, så det egner sig til en lang række moderne køretøjer, heriblandt populære elbiler som f.eks. Volkswagen ID.7 Tourer, Renault 5 E-Tech, Porsche Taycan og BMW i5. Som det gælder alle Goodyear-dæk, er UltraGrip Performance 3 forberedt til elbiler med specialfunktioner, der forbedrer dækkets ydeevne og reducerer kabinestøjen, så det passer perfekt til de nyeste biler på markedet.

Klasseledende teknologi

Goodyear UltraGrip Performance 3 står for enestående vejgreb og ydeevne ved vinterkørsel. De gode egenskaber stammer fra Goodyear-innovationer som f.eks. Snow Protect- og Wet Grip+-teknologierne, der optimerer dækket til vinterkørsel.

Dækket performer eksemplarisk i vinterføre, og det har allerede vundet flere europæiske dæktest udført af blandt andet Auto Bild i 2023, der har udnævnt det som “Eco-Master”, og årets “Green Tire” i 2023/241.

I øvrigt leverer dækket ikke blot en enestående præstation, det byder også på komfort og gode køreegenskaber. Goodyear SoundComfort2-teknologien dæmper vejstøjen i kabinen, og Goodyear SealTech2 formår at forsegle punkteringer på op til 5 millimeter i diameter, så bilisterne alt i alt kan forvente en bedre køreoplevelse.

Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe hos Goodyear, siger om udvidelsen af Goodyear UltraGrip Performance 3-sortimentet: “Goodyear har forpligtet sig til yderligere investeringer i et af virksomhedens nyeste vinterdæk. Det større antal dimensioner vidner om dækkets popularitet og ydeevne, og de avancerede teknologier er alle med til at gøre dækket mere attraktivt. Det er faktisk allerede anerkendt i branchen som et af de bedste vinterdæk på markedet.”

1. Auto Bild – udgave 40/2023, sammenligning af 54 vinterdæk i dimensionen 225/45R18

2. Fås kun i et begrænset antal dimensioner