Goodyear lancerer POWERLOAD®

Goodyear lancerer POWERLOAD®

Øget slidstyrke og trækkraft for kompaktlæssere og gradere

– Udviklet med henblik på at opfylde de unikke krav, der stilles til kompaktlæssere og små grader-maskiner
– Med den patentbeskyttede SMOOTH GUARD TECHNOLOGY™

Goodyear har lanceret den nye POWERLOAD®-produktlinje med henblik på at opfylde kravene til øget produktivitet, slidstyrke og omkostningseffektiv drift for kompaktlæssere og små grader-maskiner, der er steget voldsomt på grund af væksten inden for bygge- og udviklingsprojekter rundt omkring i verden.

Der er tale om et særdeles konkurrencepræget marked med introduktion af ny teknologi fra producenter af originaludstyr, som er drevet af markedets efterspørgsel efter mere effektiv drift samt miljøhensyn. Med lanceringen af POWERLOAD tilbyder Goodyear en dækserie med vigtige, avancerede teknologier, der er specifikt udviklet med henblik på at opfylde de krav, der stilles til kompaktlæssere og små grader-maskiner.

Disse kompakte maskiner anvendes typisk inden for byggeri, materialelastning, logistikstøtte og landskabspleje. Derfor er alsidighed en vigtig egenskab for dækkene. De lange arbejdstider betyder, at komfort for føreren er en vigtig faktor sammen med trækkraft og slidstyrke.

Smooth Guard Technology™ definerer overskriften på innovationerne

Goodyear POWERLOAD indeholder den nye Smooth Guard Technology, der omfatter et ekstra tykt og fleksibelt gummilag til beskyttelse i skulderområdet og sidevæggen. Denne avancerede teknologi giver dækserien øget robusthed, hvilket understøtter større modstandsdygtighed mod snitskader og karkassebeskyttelse. Desuden er denne nye dækserie forsynet med forstærkede sidevægge, hvilket giver øget stabilitet og manøvredygtighed. Med den nye dækserie får du færre skovlsvingninger under lastning, og den giver føreren kørepræcision, pålidelighed, komfort og sikkerhed.

Fokusset på forstærkning og beskyttelse, fortsætter med beskyttelse i fælgflangeområdet. Denne funktion medvirker til at forhindre indtrængning af fremmedlegemer i området mellem fælgen og dækket, hvilket især er vigtigt på byggepladser, hvor jord, sten og andet byggeaffald kan forårsage skade på almindelige dæk. Et nyt “dækjernsrille-design” gøre dæk påmontering og -afmontering hurtigere, hvilket minimerer operatørernes nedetid.

Det ikke-retningsbestemte mønster er et yderligere bevis på Goodyears fokus på effektivitet, hvilket understøtter lettere dæklogistik, fordi det bliver muligt at ombytte hjulpositionerne, hvilket igen forenkler flådeoperatørens lagerføring. Goodyear POWERLOAD giver forbedret greb og trækkraft, hvilket er af afgørende betydning på byggepladser. Designet leverer uovertruffen fremadgående og tværgående trækkraft, mens de selvrensende egenskaber medvirker til at minimere nedetiden og booste effektiviteten. Dækmønsteret designet er inspireret af det velafprøvede Goodyear TL-3A+ til større (25” fælge og derover) køretøjer og optimeret med henblik på 18”- og 20”-dimensionerne i POWERLOAD-dækserien.

Goodyear har øget skuldermønsterdybden på POWERLOAD i forhold til tidligere designs. Dette understøtter længere levetid for dækkene, øget kilometertal og kan også bidrage til lavere driftsomkostninger pr. time.

Goodyears ELECTRIC DRIVE READY-filosofi betyder, at virksomhedens nyeste dæk kan anvendes til elektriske køretøjer såvel som til hybrid- og konventionelle dieselmaskiner. Denne fremsynede tilgang reducerer også kompleksiteten for operatører, da kun én type dæk skal lagerføres til en række forskellige køretøjstyper.

Octavian Velcan, administrerende direktør for OTR og Aviation EMEA for Goodyear, siger: “POWERLOAD har fokus på minimeret nedetid, optimerede omkostninger pr. time, slidstyrke og alsidighed for en stigende del af offroad-markedet. Hos Goodyear har vi tænkt fremad på fremtidens krav fra operatører af kompaktlæssere og små grader-maskiner med henblik på at kunne levere teknologier, der hjælper dem med at navigere i udfordrende terræn, så de kan løse deres opgaver og holde produktiviteten oppe.”

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 55 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.