Goodyear kåret som årets producent af vinterdæk

Goodyear kåret som årets producent af vinterdæk

Lanceringen af Goodyear UltraGrip Performance 3 og UltraGrip Ice 3 i år er en udvidelse af dækproducentens allerede stærke sortiment.

Goodyear er endnu en gang blevet hædret som Årets producent1 af det anerkendte tyske bilmagasin Auto Bild, denne gang for deres enestående præstation i kategorien vinterdæk. Den vigtige anerkendelse ligger i forlængelse af deres tidligere kåring som Årets producent af sommerdæk i 20232 og vidner således om Goodyears enestående evne til at levere dæk af høj kvalitet året rundt.

I en udtalelse om Goodyears ekstraordinære resultater inden for vinterdæk lyder det fra Auto Bild: “De iskolde vindere blandt vinterdækkene kommer endnu en gang fra dækproducenten Goodyear. UltraGrip Performance 3 og UltraGrip Performance Plus SUV opnåede endnu en overbevisende sæsonsejr."3

"Vi er meget stolte over at modtage denne prestigefyldte anerkendelse fra Auto Bild for vores sortiment af vinter- og sommerdæk i år," siger David Anckaert, Goodyears Vice President Consumer Europe. “Den slags anerkendelser er et bevis på Goodyears engagement i innovation og evne til at levere produkter, der matcher den moderne bilparks behov, bidrager til at maksimere bilens ydeevne og giver bilisterne det, der skal til for at forbedre deres køreoplevelse.”

Et prisvindende år for Goodyears vinterdæk
Ud over at blive kåret som årets producent af Auto Bild klarede Goodyears vinterprodukter sig godt i en række andre test gennemført af toneangivende Europæiske publikationer:

Det nyligt lancerede Goodyear UltraGrip Performance 3 sikrede sig topplaceringen i alle de syv test, det deltog i:

• I deres test af vinterdæk i dimensionen 225/45 R18 roste Auto Bild4 det nye Goodyear-vinterdæk for dets "miljøbevidste, bæredygtige og sikre mobilitet"3. Dækket blev tildelt titlerne "Eco-Master" og "Green Tire", en andenplads blandt de 54 kandidater samt bedømmelsen "eksemplarisk".
  • I en sammenligning af 11 vinterdæk i dimensionen 225/40R18 tildelte Auto Bild sportscars5 dækket førstepladsen og nævnte i den forbindelse dets "overbevisende køreegenskaber under alle vejrforhold og meget gode akvaplaningsmodstand."3
  • Det tyske magasin sport auto tildelte UltraGrip Performance 3 førstepladsen (delt) i deres seneste vinterdæktest i dimensionen 225/40R186 for dækkets "præcise, sikre og pålidelige" performance "med en række gode egenskaber på alle tre overflader".
  • Det tyske magasin Auto Motor und Sport7 belønnede dækkets gode præstationer med en andenplads i deres test af vinterdæk i dimensionen 255/45R20. Dækket fik følgende kommentar med på vejen: “Meget stærkt markedsposition. Det nye Goodyear ligger i front uanset vejrforholdene.” 3
  • UltraGrip Performance 3 vandt også den test, der blev gennemført af det danske motormagasin Bil Magasinet i dimensionen 225/50R17.8
  • Den britiske publikation Auto Express belønnede dækkets fortræffeligheder med en tredjeplads i dimensionen 225/45R17 9

Goodyear UltraGrip Performance+ SUV opnåede en topplacering i den seneste Auto Bild allrad-vinterdæktest.12 Magasinet tildelte dækket en tredjeplads og betegnede det som "eksemplarisk". Det fik følgende kommentar med på vejen: "Allrounder med eksemplariske køreegenskaber i vådt føre, god akvaplaningssikkerhed og korte bremselængder i sne og tørt føre."3

(1) Auto Bild – udgave 42/2023
(2) Auto Bild – udgave 12/2023
(3) Oversat fra den oprindelige tyske udgave
(4) Auto Bild – udgave 40/2023. Sammenligning af 54 vinterdæk i dimensionen 225/45R18
(5) Auto Bild – udgave 41/2023 (sportscars-sektionen). Sammenligning af 11 vinterdæk i dimensionen 225/40R18
(6) Sport Auto – udgave 11/2023. Sammenligning af 10 vinterdæk i dimensionen 225/40R18
(7) Auto Motor und sport – udgave 20/2023. Sammenligning af 7 vinterdæk i dimensionen 255/45R20 105 V XL
(8) Bil Magasinet – udgave 2023.11.16. Dimension 225/50R17.
(9) Auto Express – den 20. september 2023. Vinterdæk sammenlignet i dimensionen 225/45R17
(10) MOOTTORI – udgave 9/2023, dæktest, der sammenlignede premium friktionsdæk (uden pigge) med lavpris-pigdæk i dimensionen 205/55R16.
(11) Tekniikan Maailma – udgave 18/2023, test af friktionsdæk (uden pigge) og pigdæk i dimensionen 205/55R16
(12) Auto Bild – udgave 41/2023 (allrad-sektionen). Sammenligning af 10 vinterdæk i dimensionen 225/60R18

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.