Goodyear-dæk valgt som originaludstyr til den nye, fuldelektriske Jeep Avenger

Goodyear-dæk valgt som originaludstyr til den nye, fuldelektriske Jeep Avenger

Jeep® har valgt en serie Goodyear-dæk som originaludstyr (OE) til deres spritnye Avenger. De godkendte dæk omfatter Goodyears sommer- og helårsdæk for at komplementere bilens avancerede egenskaber.

Goodyear-dækkene monteres som standard på den længe ventede Jeep Avenger, som er den første Jeep, der lanceres i en fuldelektrisk version. Denne betydningsfulde udvikling passer perfekt til Goodyears "ready for EV"-strategi og viser virksomhedens engagement i at levere innovative dækløsninger til elbiler og til fremtidens bæredygtige transport. Jeep Avenger fås også som benzinmodel på alle europæiske markeder.

Jeep Avenger, som blev lanceret på markedet i juni 2023, har allerede skabt stor begejstring i bilindustrien. Ved at lancere køretøjet i en fuldelektrisk version har Jeeps engagement i bæredygtig mobilitet samt dets enestående egenskaber og fremtidsorienterede design sikret køretøjet den fornemme titel "Årets bil i Europa 2023", hvilket er første gang nogensinde for et Jeep-køretøj. Den prestigefyldte udmærkelse understreger Avengers særlige præstationer og stadfæster dens position som en gamechanger i B-SUV-elbilsegmentet.

Goodyear har et eksklusivt sortiment af dæk til Jeep Avenger, heriblandt de anerkendte Vector 4Seasons Gen-3-, EfficientGrip Performance 2- og EfficientGrip 2 SUV-dæk. De nævnte dækmodeller indeholder innovativ teknologi, som ikke blot reducerer støjen men også forbedrer rullemodstanden. Det øger dækkenes bæredygtighed og gør dem til et fremragende valg til elektriske køretøjer. Med dækdimensioner, der er tilpasset alle modeller i Avenger-serien, har Goodyear matchet denne bils helt særlige egenskaber.

Vector 4Seasons Gen-3 fra Goodyears helårssortiment har fået anerkendelse for dets fremragende ydeevne i vådt føre, samtidig med at bremselængde og håndtering i tørt føre er forbedret, så dækket kan levere optimale køreegenskaber hele året rundt i både tørt og vådt føre. Goodyear EfficientGrip Performance 2 og EfficientGrip 2 SUV er begge sommerdæk, som har en fleksibel slidbane, der hjælper med at reducere skader forårsaget af ujævne vejbelægninger, hvilket giver dækkene en fremragende holdbarhed. Derudover kører Efficient Grip Performance 2 mindst 20 % længere på literen end den næstbedste af de testede konkurrenter1. Også dette er med til at forlænge dækkets levetid.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA siger: "Vores sortiment af sommer- og helårsdæk har givet os en unik mulighed for at blive valgt som eneleverandør til den banebrydende Jeep Avenger, den første Jeep nogensinde, der lanceres i en fuldelektrisk version. Vores dæk komplementerer Avengers avancerede egenskaber og viser samtidig vores engagement i at levere innovative løsninger til elektriske køretøjer. Gennem dette samarbejde er vi med til at forme fremtiden for bæredygtig mobilitet."

Tilgængelige dimensioner:

• Vector 4Seasons Gen-3 - 215/60R17 100V
  • EfficientGrip Performance 2 - 215/55R18 99V XL
  • EfficientGrip 2 SUV - 215/60R17 96H

_________

1 20 % større kilometertal end den næstbedste konkurrent i testen målt over 11.000 km. Kilometertal (dvs. indtil den lovpligtige slidtagegrænse er nået) sammenlignet med de fire nyeste design fra konkurrenterne i sommer-HP-segmentet (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005 og Pirelli Cinturato P7 Blue). Testet af TÜV SÜD Product Service GmbH i november 2019 på vegne af Goodyear. Testede dækdimensioner: 205/55R16 91V, testbil: VW Golf Mk7, teststed: åbne veje i det centrale Tyskland. Rapportnummer: 713171748. Den samlede rapport findes her: https://www.goodyear.eu/content/dam/goodyear/consumer/common/tire-test-reports/TUV_SUD_Tire_Test_2019-Report-No-713171748-01-Goodyear-EfficientGrip-Performance-2-new.pdf

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.