Eagle F1 Asymmetric 3

Det nye Goodyear Ultra-High Performance-dæk Eagle F1 Asymmetric 3 valgt til Porsche Panamera

Goodyear meddeler med stolthed, at det nye Ultra-High Performance-dæk Eagle F1 Asymmetric 3 er blevet monteret som originaludstyr på den nye Porsche Panamera.

Dette dæk, der er udviklet til bilister med stærke sedan- og sportsbiler, er blevet godkendt til blandet montering med dimensionen 265/45ZR19 (105Y) XL på forakslen og 295/40ZR19 (108Y) XL på bagakslen.

Panamera er en kompromisløs sportsvogn til hverdagsbrug med fire sæder, en umiskendelig silhuet og en performance, der kun bliver associeret med Porsche. For at leve op til Porsches krav udviklede Goodyear dækket ved at fokusere på den ultimative manøvreevne – og med et sideblik på lav rullemodstand. Dækkene mærkes ’N0’ for at vise, at de er godkendt af Porsche som originaludstyr til deres køretøjer.

En central egenskab ved Eagle F1 Asymmetric 3 er det nye Grip Booster-materiale, der giver bedre vejgreb ved opbremsning og styring i vådt og tørt føre. Den nye forstærkede konstruktionsteknologi giver styrepræcision og slidstyrke samt en stærkere letvægtskonstruktion, der også forbedrer manøvreevne, kurveegenskaber, slidbaneslitage og brændstofeffektivitet

Nick Harley, Goodyears Managing Director OE Consumer EMEA, siger: "Vi er stolte over at kunne meddele, at vi endnu engang er blevet valgt af en berømt bilproducent som Porsche til at levere udstyr til virksomhedens spændende nye køretøj. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 er det perfekte match til Porsche Panamera – takket være dækkets avancerede teknologier, der vil gøre det muligt for førerne at nyde sportskørslen og samtidig sikre glimrende manøvreevne under alle forhold.”

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 48 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dk.Yderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk eller www.dunlopmotorcycle.eu.