Dunlop Trailsmart har modtaget guld- og sølvmedalje i to dæktest i førende magasin

Nyhed -

Test af adventuredæk anerkender Dunlop Trailsmart som et af de bedste

Dunlop, som er kendt for deres high-performance motorcyceldæk, offentliggjorde i dag, at deres Dunlop Trailsmart, lanceret i april i år, har opnået første- og andenpladsen i to separate og uafhængige test af adventuredæk hos det tyske motorcykeltidende, Motorrad. Resultaterne, der blev offentliggjort i slutningen af juni og begyndelsen af juli, bekræfter Dunlops engagement i performance og et dæk med fremragende bremseegenskaber på både tør og våd vej samt et forbedret kilometertal.

Den første dæktest i Motorrad sammenlignede on- og off-road-egenskaberne for fem forskellige typer dæk[1], som blev testet på en BMW R 1200 GS[2]. I denne test endte Dunlop Trailsmart øverst og modtog anbefalingsprisen (Motorrad Kauftipp) til vejkørsel takket være dets "perfekte vejrespons, det brede vejgreb på landevej"[3] og fornemmelsen af sikkerhed på våd vej. I sammendraget hyldede Motorrad Trailsmart som det "bedste valg til GS hverdagsbrug". I den anden Motorrad-dæktest var Dunlop Trailsmart sat op imod fire konkurrenter og blev placeret som nummer to[4]. Det fik ros for de sportslige egenskaber på småveje og for dets solide vejgreb på våde vejbelægninger[5].

“Vi er meget glade for, at Dunlop Trailsmart ligger så godt i forhold til konkurrenterne i dets første sæson,” siger Andy Marfleet, Moto Marketing Manager hos Dunlop. "Vi bestræber os på at bringe dæk på markedet, der passer til vores forbrugeres hektiske tilværelser og som leverer til en bred vifte af forhold på vejene. Vi er stolte af, at resultaterne afspejler dette fokus, og at dækket lige siden lanceringen er blevet anerkendt for dets alsidige egenskaber."

Om DunlopDunlop er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlop er teknisk partner for Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing, Kawasaki og Team HRC og den eneste dækleverandør til Moto2 og Moto3. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. De nyeste Dunlop-vejdæk er monteret på motorcykler fra førende producenter som Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson og Suzuki.

[1]Motorrad, udgave 14/2015; konkurrenter: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail

[2]Dunlop Trailsmart passer til alle de vigtigste adventuremotorcykler, heriblandt de olie- og vandkølede BMW R1200 GS-modeller

[3]Motorrad, udgave 14/2015; konkurrenter: Continental TKC 70, Continental TKC 80, Metzeler Karoo 3, Michelin Pilot Road 4 Trail

“Der TrailSmart zeigt sich auf Landstraßen wie geschaffen für die GS. Der Dunlop fährt sich nicht nur handlich und neutral, sondern glänzt auch mit perfekter Rückmeldung und breitem Grenzbereich.”

[4]Motorrad, udgave 13/2015; konkurrenter: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II

[5]Motorrad, udgave 13/2015; konkurrenter: Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next, Michelin Anakee III, Pirelli Scorpion Trail II “Auf Landstraßen überzeugen die sportlichen Qualitäten des TrailSmart, bei Regen sein starker Grip”