Anna Granö, GlobalConnect, er stolt over den sjældne tildeling fra den globale techgigant, Cisco.

GlobalConnect opnår status som Cisco Gold Partner på verdensplan

Nu har GlobalConnect, der står for halvdelen af al datatrafik i Norden, gennem sin integrator Netteam* opnået den prestigefyldte Cisco Gold Service Provider-certificering på globalt plan. Det forbedrer virksomhedens position yderligere som en førende leverandør af Cisco-løsninger på tværs af alle markeder.

Siden 2015 har GlobalConnect haft Cisco Gold System Integrator-certificeringen i Danmark. Med denne nye verdensomspændende certificering står virksomheden nu som en ægte Cisco Gold Partner på tværs af alle nordiske lande.

Anna Granö, Executive Vice President B2B i GlobalConnect, udtrykker stolthed over præstationen:

”At modtage Cisco Gold Service Provider-certificeringen er en integreret del af vores dedikation og hårde arbejde for at blive den førende udbyder af Managed Connectivity-tjenester i Norden – og videre end det. Siden vi påbegyndte denne rejse for fire år siden, har vi oplevet vækst i dette forretningsområde – en vækst, der langt overstiger, hvad vi har i vores mere traditionelle forretningsområder,” siger hun.

Hun fortsætter:

”I takt med, at vores kunder står over for endnu flere krav om omkostningseffektiv drift i et miljø, hvor pålidelighed og sikkerhed kommer mere og mere i højsædet, har de i stigende grad valgt at lade GlobalConnect håndtere hele deres digitale infrastruktur på en sikker, administreret og omkostningseffektiv måde. Efterhånden, som vi bevæger os fremad, vil vi fortsætte med at lytte til vores kunders skiftende behov og tilpasse vores produktstrategi og tilbud for at imødekomme dem. At have en verdensomspændende certificering på Cisco vil hjælpe os med det.”

Cisco Gold Service Provider-certificeringen giver GlobalConnect mulighed for at sælge og levere Cisco Managed LAN-tjenester i Norden. Denne certificering tjener som et kvalitetsstempel på det højeste niveau af service og ekspertise, og det åbner betydelige markedsmuligheder. Det gør GlobalConnect i stand til at udvide sin rækkevidde og tilbyde forbedrede løsninger til flere kunder.

”Dette er en milepæl i vores eksekvering og et naturligt skridt i vores strategi at blive tildelt ’Cisco Managed Service Partner of the Year 2021, 2022 og 2023!’ Jeg er ekstremt stolt af holdets indsats,” siger Olof Ottoson, Netteam CEO.

Certificeringen afspejler GlobalConnects fortsatte bestræbelser på at opretholde en stærk overensstemmelse med Ciscos produktstrategi. Det sikrer, at GlobalConnects løsninger er på forkant med teknologiske fremskridt. Certificeringsprocessen involverede streng evaluering, der fremhævede virksomhedens tekniske ekspertise, fremragende kundeservice og evne til at levere innovative løsninger.

*Netteam er et fuldt ejet datterselskab af GlobalConnect.

GlobalConnect er en førende leverandør af digital infrastruktur og datakommunikation, som driver mere end halvdelen af al datatrafik ind og ud af Norden i sit 215.000 kilometer lange fibernet på tværs af Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Finland. GlobalConnect leverer fiberbaserede bredbåndstjenester til mere end 830.000 private forbrugere og løsninger fra fiber til sky til 30.000 erhvervskunder. Koncernen beskæftiger cirka 2.000 mennesker og havde en omsætning på 7,6 milliarder SEK i 2023.