Naviger himlen og din dag med det nye D2 Air X10 aviator-smartwatch med GPS fra Garmin

Sig hej til nye stemmefunktioner og værktøjer, piloter vil have til hver fase af flyvningen

OLATHE, Kan. /8. februar, 2022/Business Wire — Garmin® International, Inc., en enhed af Garmin Ltd. (NYSE: GRMN), annoncerede i dag D2™ Air X10 – et GPS-smartwatch med kraftfuld luftfartsfunktionalitet og nye funktioner, der lader piloter besvare opkald og bruge deres kompatible smartphones stemmeassistent til at sende beskeder, stille spørgsmål og meget mere. Disse forbundne funktioner slutter sig til det robuste sæt af dedikerede luftfartsværktøjer i Garmins D2 Air-serie, inklusive: vejr, direkte-til navigationsmuligheder, lufthavnsinformation, automatisk flylogning, Pulse Ox1og mere – alt sammen leveret direkte til uret. Med en komplet suite af sundheds-, wellness- og træningsfunktioner og en batterilevetid på op til 7 dage er D2 Air X10 det perfekte smartwatch til livet ind og ud af cockpittet.

"D2-serien har hurtigt vist sig at være valget for både piloter og luftfartsentusiaster, der har brug for et specialbygget smartwatch, der er lige så funktionelt i luften, som det er på jorden," sagde Carl Wolf, Garmins vicepræsident for luftfartssalg og markedsføring. "D2 Air X10 tilbyder ikke kun indbyggede luftfartsværktøjer til alle faser af flyvningen, det er det første aviator-smartwatch med praktiske opkald på enheden og stemmeassistentfunktioner til at følge med i dit liv på farten."

Her er, hvad der er nyt for D2 Air X10:

• Telefonopkald fra uret: Foretag og modtag telefonopkald med et tryk på en knap; ikke flere missede opkald, mens du graver gennem dine lommer eller fumler gennem din flightbag.
  • Stemmeassistentstyring: Hænderne fulde? Intet problem. Kompatibilitet med Siri, Google Assistant eller Bixby giver piloter muligheder for at bruge deres smartphones stemmeassistent til at sende beskeder, stille spørgsmål, styre kompatible smarte hjemmeenheder og mere.

Et dedikeret flyvesystem på dit håndled

D2 Air X10 inkluderer preflight, in-flight og postflight funktioner og værktøjer til at hjælpe piloter med navigation og øget situationsbevidsthed. Direkte-til-navigation lader piloter navigere direkte til en lufthavn eller et waypoint i den forudindlæste verdensomspændende database direkte fra uret, eller vælg funktionen Nærmeste for at aktivere en direkte kurs til en nærliggende lufthavn. Den instrumentlignende horisontale situationsindikator (HSI) kursnål gør det nemt for piloter at se, om flyet er til venstre eller højre for den ønskede flyverute, og den barometriske højdemåler kan advare dem, når de har nået den ønskede højde. Luftfartsadvarsler som tid, afstand, højde og en brændstoftimer er også tilgængelige på D2 Air X10 under flyvning.

Flylogning er en leg med D2 Air X10, som automatisk begynder at tracke flyvninger ved start og derefter automatisk overfører dato, varighed, samlet flyvetid og rute til brugerens flyGarmin.com logbog.2 Piloter kan også problemfrit overføre 3 flyveplaner fra Garmin Pilot appen til D2 Air X10, og se listen over waypoints, der er inkluderet i deres rute.

Vid, hvad der er forude med lufthavnsinformation som baneorientering og vindkomponenter3, banelængder, lufthavnsfrekvenser og trafikmønsterhøjde – alt sammen forudindlæst og let tilgængeligt fra uret. D2 Air X10 tilbyder også luftfartsvejrrapporter, inklusive METAR'er og TAF'er, der giver piloter mulighed for at se vind, sigtbarhed og barometertryk mm.4 før start. Og hold dig til tiden med en UTC-viser på urskiven, som også kan vise og hjælpe piloter med at administrere flere tidszoner, inklusive Zulu-tid.

Heldagsovervågning og tilpasset træning

Med det bredeste udvalg af 24/7 sundhedsovervågningsfunktioner, der er tilgængelige fra Garmin, tilbyder D2 Air X10: håndledsbaseret puls (med brugerkonfigurerbare alarmer for høje eller lave målinger5), avanceret søvnovervågning med søvnscore, åndedrætsøvelser, fitnessalder, åndedræt, Pulse Ox, stressregistrering hele dagen, hydrering og kvinders helsetracking. Body Battery™ energiovervågning viser brugerne, hvor "ladet" deres krop er samt de drænende virkninger af stress og træning. Under en flyveaktivitet kan piloter hurtigt få adgang til sundhedsstatistikmenuen for at tracke deres hjertefrekvens, Pulse Ox, respiration, Body Battery og mere. Plus, en ny Health Snapshot™-funktion logger et to-minutters vindue med vigtige sundhedsstatistikker og genererer en rapport, som brugere kan dele med en sundhedsudbyder – et fantastisk værktøj til at fange fysiologiske data, når som helst du føler dig ude af balance.

D2 Air X10 har 25+ indbyggede indendørs- og GPS-sportsapps med favoritter, der inkluderer gåture, løb, cykling, svømmebassin, golf, vandreture, avanceret styrketræning og mere. Hold fitness-følelsen frisk med forudindlæste træningspas på uret, forudindstillede træningsprogrammer, der kan downloades fra Garmin Connect™-appen, eller opret tilpassede træningspas ved at vælge mellem over 1.400 øvelser.

Smarte funktioner til livet på farten

D2 Air X10 holder det vigtigste på håndleddet med indbygget musik (download op til 650 sange inklusive afspilningslister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer6)Garmin Pay™ kontaktløse betalinger7 og smartnotifikationer for opkald, sms'er, kalenderpåmindelser, opdateringer på sociale medier, seneste nyheder og mere. Som alle Garmin smartwatches kan D2 Air X10 bruges med enten Android eller Apple® smartphones.

Designet til brug hele dagen

• Tilgængelig i to farver – sort eller elfenben – D2 Air X10 har en 43 mm urkasse, sølvfarvet urkrans og hardware i rustfrit stål og en komfortabel 20 mm silikonerem med hurtig aftagning.
  • Bygget til at modstå et krævende flyvemiljø og har en touchscreen med holdbart Corning® Gorilla® urglas 3 med en krystalklar AMOLED-skærm med en valgfri, altid tændt-tilstand.
  • D2 Air X10 kan prale af en imponerende batterilevetid på op til 7 dage i smartwatch-tilstand og op til 20 timer, når du kontinuerligt bruger GPS og Pulse Ox, mens du flyver.

Lær meget mere på garmin.com/aviation.

1 Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande

2 Når den er parret med en kompatibel smartenhed, der er downloadet med Garmin Connect-appen

3 Kræver app på din kompatible smartphone parret til D2 Air X10

4 Når den er parret med en kompatibel smartphone og inden for rækkevidde af BLUETOOTH®-teknologi

5 Se Garmin.com/ataccuracy

6 Kan kræve premium abonnement af en tredjeparts musikudbyder

7 Se aktuelt understøttet land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger.