Garmin fejrer Global Running Day med introduktionen af Forerunner 255-serien

Garmin fejrer Global Running Day med introduktionen af Forerunner 255-serien

Nye GPS-løbe-smartwatches tilføjer fuld triatlon-understøttelse, præstationsfunktioner og restitutionsindsigt for at hjælpe atleter på alle niveauer med at opnå deres bedste tid til dato

OLATHE, Kan./1. juni 2022/Business Wire – Garmin® International, Inc., en enhed af Garmin Ltd. (NYSE: GRMN), annoncerede i dag Forerunner® 255 serien af GPS-løbe-smartwatches, der inkluderer fuld triatlonunderstøttelse, ny træningdata, forbedrede smartwatch-funktioner (når parret med en smartphone) og mere. Let på håndleddet, men ikke på funktioner. Forerunner 255S og Forerunner 255S Music er tilgængelige med 41 mm urkasse, mens Forerunner 255 og Forerunner 255 Music er tilgængelige med 46 mm urkasse, hvilket gør dem til de perfekte ledsagere til løbere, der jagter deres hurtigste tid endnu . Desuden kan brugere bruge mere tid på at gøre det, de elsker, og mindre tid på at lade op med op til 14 dages batterilevetid i smartwatch-tilstand og op til 30 timer i GPS-tilstand. Garmin lancerer Forerunner 255-serien i forbindelse med Global Running Day, en årlig fejring af løbesporten, der opfordrer atleter på alle niveauer til at gøre en livsændrende forpligtelse til løb og bevægelse.

"Designet til løbere af løbere, er Forerunner 255-serien af GPS-løbe-smartwatches fyldt med funktioner og træningsværktøjer til at hjælpe dig med at konkurrere på et højere niveau," sagde Dan Bartel, Garmins vicepræsident for globalt forbrugersalg. "Med splinterny indsigt i ydeevne og restitution, top-of-the-line træningsfunktioner og forbedret smartwatch-funktionalitet har du alt, hvad du behøver - lige på dit håndled - for at blive ved med at presse på for din hurtigste PR."

Forerunner 255-serien bygger på den populære Forerunner 245-serie af GPS-løbende smartwatches og tilføjer følgende nye funktioner:

• Morgenrapport: Modtag dagens vejr og forslag til daglig træning, samt information om sidste nats søvn og HRV-status.1Rapporten kan endda tilpasses, så atleter kun kan se de detaljer, de ønsker at se.
  • Fuld triatlon-understøttelse: Skift en træningsrutine op med triatlon- og multisportaktivitetsprofiler. Under løb og klodstræning kan du nemt skifte mellem sportsgrene med et enkelt tryk på en knap.
  • Løbswidget: Se information om løbsforberedelse – inklusive en løbsdagsspecifik præstationsforudsigelse, løbsdagsvejr og et nedtællingsur – alt sammen i én widget. Når et løb er planlagt, vil daglige foreslåede træningspas tilpasses baseret på en atlets løbsplaner.
  • HRV-status: Track pulsvariationer, mens du sover for at få bedre styr på restitutionen og et overordnet wellnessbillede.
  • Garmin Pay™ kontaktløse betalinger: Slip gennem kassen ved at betale for køb direkte fra håndleddet.2
  • Multibånds-GPS: Garmins pålidelige GPS-nøjagtighed er lige blevet bedre. Ved at aktivere multibånd, multi-satellit-system sporing på uret, kan atleter modtage mere nøjagtighed i deres løbsdata, selv i de mest udfordrende miljøer.
  • Indbygget løbeeffekt: Når du bruger en Running Dynamics Pod eller HRM-Pro™ (sælges separat), kan du modtage realtidsmålinger af, hvor meget kraft der udøves på en løbetur, indbygget i uret – ingen app kræves.

Træningsværktøjer

Forerunner 255-serien tilbyder personlig træning og restitutionsindsigt og inkluderer præstationsovervågningsværktøjer til at hjælpe atleter med at skubbe grænserne.

• Forslag til daglige træningspas giver en hel uges daglig træningsvejledning om, hvilken træning der er mest effektiv for det overordnede velvære og tilpasses baseret på løbsplaner, der er sat op ved hjælp af den nye løbswidget.
  • Træn til 5K, 10K eller halvmarathon ved hjælp af Garmin Coach, gratis træningsplaner, der tilpasser sig baseret på en løbers mål og præstation.
  • Varier din træning med snesevis af indbyggede sportsapps, inklusive triatlon, cykling, svømmebassin og åbent vand, baneløb og mere.
  • Ved at bruge nye indikatorer såsom HRV-status, seneste træningshistorie og præstationer, vil atleter få større indsigt i deres overordnede træningsstatus – og om de træner produktivt, topper eller er anstrengte.
  • Forbered dig bedre på et løb eller træningscyklus med præstationsmålinger fra Garmin Firstbeat Analytics™ som VO2 max, akut belastning, træningsstatus, træningseffekt og mere.
  • Hold tempoet ved hjælp af PacePro™, et værktøj, der giver karakterjusteret vejledning, når atleter løber en bane.
  • Planlæg og download ruter ved hjælp af baneskaberen i Garmin Connect™, som bruger Trendline™ popularitetsruting til at give de bedste lokale stier, eller opret baner på platforme som Strava og Komoot, der problemfrit synkroniseres med uret.
  • Når du bruger en Running Dynamics Pod eller HRM-Pro (sælges separat), skal du spore løbedynamik som kadence, skridtlængde, jordkontakttid og mere.

Sundhed og velvære indsigt

Forerunner 255-serien er designet til at tracke overordnet velvære 24/7. Håndledsbaseret Pulse Ox3overvåger blodets iltmætning for at give et klarere billede af søvnen, mens Body Battery™ viser aktuelle energiniveauer for at hjælpe atleter med at finde de bedste tidspunkter for aktivitet og hvile. Hver morgen vil brugerne modtage en personlig score for deres søvnkvalitet og kan se deres forskellige søvnstadier samt puls, stress, Pulse Ox og vejrtrækningsdata. Hvad mere er, kan kvinder bruge kvinders sundhedstrackingapp til at tracke deres graviditet og tilpasse deres træning til at planlægge for kommende løb baseret på, hvor de er i deres menstruationscyklus.

Forbundne funktioner

Forerunner 255-serien er spækket med smartfunktioner, og lader brugerne få mest muligt ud af deres smartwatch. Direkte fra håndleddet kan brugere modtage tekstbeskeder og se opdateringer på sociale medier, e-mails og mere. Uanset om du træner alene eller sammen med venner, omfattes indbyggede sikkerheds- og sporingsfunktioner hændelsesdetektion, assistance og LiveTrack for at lade venner og familie følge med på en løbetur.4 Efter en træning vil Forerunner 255-serien automatisk uploade aktiviteter til Garmin Connect , en gratis, abonnementsfri platform, hvor atleter kan se alle deres sundheds- og aktivitetsdata, forbinde og konkurrere med venner, tilmelde sig udfordringer og mere. Hvad mere er, kan Forerunner 255 Music og Forerunner 255S Music gemme op til 500 sange direkte på uret, inklusive afspilningslister fra Spotify®, Amazon Music og Deezer (premium abonnement kan være påkrævet) fra atletens Apple® eller Android™ smartphone, og kan oprette forbindelse til deres trådløse hovedtelefoner for telefonfri lytning.

Forerunner 255 og Forerunner 255S er tilgængelige i sjove nye farver – inklusive Tidal Blue og Light Pink – og har en vejledende pris på 2.749. Forerunner 255 Music og Forerunner 255S Music er tilgængelige i sort eller Whitestone og har en vejledende pris på DKK 3.099

1 De data og oplysninger, der leveres af disse enheder, er beregnet til at være et tæt estimat af din aktivitet og målinger, der er sporet, men er muligvis ikke præcist nøjagtige

2 Se aktuelt understøttet land, betalingsnetværk og udstedende bankoplysninger

3 Dette er ikke et medicinsk udstyr og er ikke beregnet til brug ved diagnosticering eller overvågning af nogen medicinsk tilstand; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox er ikke tilgængelig i alle lande.

4 Når parret med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble. For krav og begrænsninger for sikkerheds- og sporingsfunktioner, se Garmin.com/safety

Garmin blev grundlagt i 1989 af Gary Burrell og Dr. Min Kao og er i dag en af de mest erfarne udviklere og producenter af avanceret GPS-teknologi. Garmin designer, producerer, markedsfører og sælger navigations-, kommunikations- og informationsenheder og applikationer - hvoraf de fleste fungerer ved hjælp af GPS-teknologi. Garmins produkter er udviklet til at tjene bilister, brugere af mobile og trådløse platforme, sports- og friluftsudøvere, søfarts- og luftfartsektorerne samt OEM applikationer. Garmin Ltd. er etableret i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er placeret i USA, Taiwan og England. Virksomheden har mere end 8.500 medarbejdere i USA, Taiwan og Europa. Garmin beskæftiger flere end 1.000 ingeniører og sikrer således virksomhedens høje tekniske kompetence. Fra 1989 og frem til i dag har Garmin solgt flere end 100 millioner navigationsenheder på verdensplan. Garmin har været et profitabelt fortagende siden sin grundlæggelse. I Europa har Garmin kontorer i Southampton, München, Wurzburg, Paris, Barcelona, Milano, Lissabon, Graz, Bruxelles, Lohja og Skandinavien. I alle andre europæiske lande, distribuerer Garmin sine produkter via udvalgte importører, der også er ansvarlige for marketing, distribution, product management, mapping og forhandler- og kundesupport. Alle danske og nordiske forhandlere forsynes via Garmins eget logistikcenter i Allerød. For yderligere information, se her: http://www.garmin.com/dk/

Denne udgivelse indeholder fremadrettede udsagn vedrørende Garmin Ltd. og dets forretning. Sådanne udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. De fremadrettede begivenheder og omstændigheder, der er diskuteret i denne udgivelse, forekommer muligvis ikke, og faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er beskrevet i det årlige Rapport på formular 10-K for året, der sluttede 26. december 2020, og kvartalsrapporten på formular 10-Q for kvartalet, der sluttede den 25. september 2021, indsendt af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983 A kopi af Garmins Form 10-K og Q3 2021 Form 10-Q kan downloades fra https://www.garmin.com/en-US/investors/sec/. Ingen fremadskuende erklæring kan garanteres. Fremadskuende Udtalelser gælder kun fra den dato, hvor de er afgivet, og Garmin påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det er som følge af ny information, fremtidige begivenheder eller andet.