Fujifilm lancerer det “tidløse” instax mini 40

Fujifilm lancerer det “tidløse” instax mini 40

Nyt analog instant kamera med et klassisk design, som komplimenterer instax-porteføljen

FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) kan med stor glæde præsentere lanceringen af det nye instax mini 40 instant kamera. Samtidig med dagens debut af instax mini 40, lancerer Fujifilm også en ny mini film variant, “Contact Sheet”, som efterligner udseendet på det klassiske kontaktark og tilføjer et nyt twist til den populære instax mini filmserie.

”Med dets klassiske, smarte design er det nye instax mini 40 skabt til alle, som elsker at tage og dele billeder.”, Toshi Lida, President, FUJIFILM Europe. ”Designet til at være med på farten er teksturen på instax mini 40 i højeste kvalitet, som ligger godt i hånden. Det skinnende sorte kamera er accentueret med sølv detaljer, hvilket resulterer i et sofistikeret, tidløst udtryk, synonymt med Fujifilms ikoniske tilgang til kameradesign.”

instax mini 40 nøglefunktioner inkluderer:

• Automatisk eksponering for bedre billeder på alle tider af døgnet
    Med automatisk eksponering registreres lysniveauet automatisk, når der trykkes på udløserknappen, og lukkerhastigheden og blitz optimeres efter omgivelserne. Det tillader selv instax-nybegyndere at tage billeder, som er automatisk eksponeret uanset indre og ydre forhold, og dermed fremkalde billeder af høj kvalitet på et øjeblik.
  • Selfie mode for hurtigere og nemmere selfies
    Brugere kan aktivere selfie mode, som er perfekt til selfies og nærbilleder, ved at trække den yderste del af objektivet ud, når kameraet er tændt. Dette gør det nemmere end nogensinde før at tage selfies og nærbilleder.

Contact Sheet” instant mini film

I forbindelse med lanceringen af instax mini 40 lanceres også ”Contact Sheet” instant mini film. I en hyldest til klassisk filmfotografering simulerer ”Contact Sheet” udseendet på en fotografs kontaktark når bearbejdede filmstrimler printes ud. Som med alle instax film vil ”Contact Sheet” være tilgængelig med 10 billeder i hver filmpakke.
instax mini 40 bliver en del af et sjovt og alsidigt sortiment af instax instant kameraer og smartphoneprintere. Fujifilms instax mini 40 instant kamera vil være tilgængelig med en SRP på 749,00 DKK og er tilgængelig for salg fra d. 21. april 2021. For mere information om instax mini 40, besøg da instax hjemmeside her.
instax ”Contact Sheet” mini film vil have en SRP på 79,95 DKK og vil også være tilgængelig for salg fra d. 21. april 2021.

instax mini 40

instax mini film “Contact Sheet

Produktspecifikationer
instax mini 40

Film

FUJIFILM Instant Colour Film “instax mini” (Sælges separat)

Objektiv

2 komponenter, 2 elementer, f = 60 mm, 1:12,7

Søger

Ægte billedsøger, 0,37x, med “target spot”

Rækkevidde

0,3m – ∞

Selfie Mode (0,3 m – 0,5 m)

Lukker

Programmeret elektronisk udløser 1/2 til 1/250 sek.

Eksponeringskontrol

Automatisk: Lv 5,0 – 14,5, (ISO 800)

Filmforsyning

Automatisk

Fremkaldelsestid

Ca. 90 sekunder (Afhænger af temperaturen)

Flash

Indbygget automatisk elektronisk flash

Konstant affyrende flash

Flash opladningstid: 6,5 sek. eller derunder (Ved brug af nye batterier)

Flash rækkevidde: 0,3 m – 2,7 m

Automatisk sluk

Efter 5 minutter

Batterier

To AA alkaline batterier (LR6)

Batterilevetid: Ca. 10 instax mini 10-pak film

Andet

Resterende filmtæller

Dimensioner & vægt

104 mm x 121 mm x 65 mm. 330g. (uden batterier, rem og film)

*Der tages forbehold for, at specifikationer kan ændres med henblik på forbedring

mini film "Contact Sheet"

Billedstørrelse

62mm×46mm (L x B)

Filmstørrelse

86mm×54mm (L x B)

Ved yderligere spørgsmål til information angivet i denne pressemeddelelse, kontakt venligst:
Cecilie Rørth
Mail: cecilie.rorth@fujifilm.com
Mobil: (+45) 25 97 17 31

Om FUJIFILM Europe GmbH
FUJIFILM Europe GmbH (Düsseldorf, Tyskland) er det strategiske hovedkontor for Fujifilm i Europa og støtter gruppens europæiske selskaber ved at formulere virksomheds- og markedsføringsstrategier. Med over 50 selskaber og filialer på tværs af Europa har Fujifilm i dag omkring 4.500 ansatte inden for forskning og udvikling, produktion, salg, marketing, service og support. Fujifilm dækker over en bred vifte af industrielle sektorer på tværs af Europa, såsom medicinsk, sundhedspleje, grafisk kunst, elektronik, kemikalier, optik, rednings- / arkiveringsmedier og fotografiske teknologier. Over det sidste årti har virksomheden haft større fokus på sundhedssektoren og har i dag mere end 80 års erfaring inden for medicinsk billeddannelse.

I dag er Fujifilm nu i stand til at imødekomme hele sundhedssektorens behov under Coronavirus-pandemien, fra forebyggelse til diagnostik og terapeutiske løsninger. Forskning og udvikling inden for det medicinske bio-farmaceutiske og medicinsk-regenerative område er alle en del af Fujifilms unikke tilbud. www.fujifilm.eu

Om instax

I de sidste 20 år har instax produceret instant kameraer, som udskriver film i enten mini, SQUARE eller WIDE format.

Siden lanceringen i 1998 har instax ændret den måde, hvorpå mennesker over hele verden fanger øjeblikkene. Det har resulteret i mere end 45 millioner solgte instant kameraer og printere til dato, samt en position som markedsleder inden for instantfotografi. De mest populære produkter inkluderer blandt andet mini 11, mini Link printer, mini LiPlay, SQUARE SQ1, SQ20 & WIDE 300.
www.instax.dk

FUJIFILM and INSTAX are trademarks of FUJIFILM Corporation and its affiliates. © 2021 FUJIFILM. All rights reserved.