Fujifilm Europe introducerer den nye instax mini Link 2 Smartphone Printer

Fujifilm Europe introducerer den nye instax mini Link 2 Smartphone Printer

Nye interaktive produktfunktioner som er designet til at fremme kreativitet

Fujifilm Europe, Photo Imaging Division, annoncerede i dag den europæiske lancering af sin FUJIFILM instax mini Link 2 Smartphone Printer, tilgængelig fra d. 22. juni 2022. instax mini Link 2 indeholder et væld af nye unikke funktioner, som er designet til at fremme kreativitet, herunder personlige rammer og farvetilstande, der hjælper med at forbedre stemningen i et billede.

instaxAiR™ er en ny og spændende ny funktion ved instax mini Link 2, der tager det interaktive og personlige aspekt til et helt nyt niveau, ved at lade printeren være et værktøj til at tegne i luften og anvende effekterne direkte på billedet.

instax mini Link 2 opfordrer billedskabere til at udtrykke sig kreativt igennem deres print” sagde Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe. ”Med utroligt innovative, sjove og interaktive funktioner såsom instaxAiR etablerer vi nye måder at inspirere instax-brugerne på, når de skaber deres billeder.”

Hovedfunktionerne i instax mini Link 2:
instaxAiR:

instaxAiR giver brugeren mulighed for at tilføje grafik til deres print via den gratis app ”instax mini Link App”1. Tilføj bobler, kronblade, neon, spraymaling eller glitter ved blot at trykke på instax mini Link 2 funktionsknappen i toppen, mens brugeren begynder at tegne i luften ved at pege med LED-lyset på siden af printeren. Det, som tegnes i luften, vil blive vist i appen, og når brugeren er tilfreds med udseendet vil grafikken være synlig på selve billedet. Brugere af instaxAiR funktionen kan også optage en video, mens de tegner og dele øjeblikket som en printbar QR-kode, der vises på billedet. QR-koden kan scannes for at se, downloade eller dele videoen på sociale medier.

Flytbar, let og hurtig
instax mini Link 2 er lille, let og finpudset med en stribet struktur. Smartphoneprinteren overfører et print på ca. 15 sekunder, understøtter kontinuerlig udskrivning og kan printe omkring 100 instax mini billeder per opladning, trådløst via Bluetooth2.

Tilpas dine instax mini print med forskellige billedtilstande, personlige rammer, klistermærker og meget mere
instax mini Link 2 appen indeholder en række forskellige rammer, der kan anvendes på et udvalgt billede for at skabe et unikt instax-print. Brugerne kan vælge mellem to farvetilstande: instax-Rich Mode for et dybere og mere fængende farvelook, eller instax-Natural Mode for et mere klassisk udseende. Smartphone billeder kan også piftes op med kunstneriske filtre eller ved at justere billedets lysstyrke, kontrast og farvemætning. Brugerne kan også kombinere helt op til otte billeder i en enkelt instax- printcollage via appen.

Udover den trådløse forbindelse til smartphones er mini Link 2  også kompatibel med det spejlløse digitalkamera FUJIFILM X-S10, som giver fotografer mulighed for at sende deres billeder direkte fra kameraet til printeren.

instax mini Link 2 vil være tilfængelig i farverne Soft Pink, Clay White og Space Blue, og kan købes fra d. 22nd June 2022 i hele Europa til en vejledende pris på 999,00 DKK.

Introduktion af nye film varianter

I forbindelse med lanceringen af instax mini Link 2 lanceres ligeledes de nye instax mini Spray Art Instant Film med et farverigt rebuespray-design, der reflekterer lyset. Filmen er det perfekte supplement til instaxAiR – funktionen, eller bare for at gøre ethvert billede unikt med den sjove ramme. Denne filmvariant vil være tilgængelig fra d. 22ndJune 2022 i hele Europa til en vejledende pris på 79,95 DKK.

Du kan læse mere om instax mini Link 2 her.

• 1*: En gratis app, der er kompatibel med Android og iPhone telefoner. Den kan downloades fra Google Play til Android-telefoner og App Store til iPhones. Android og Google play er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Google Inc.
  • *2: Bluetooth® -varemærket og logoet er registrerede varemærker tilhørende Bluetooth SIG, Inc., som bruges under licens.

instax mini Link 2 specifikationer

Optagelsesmetode

3-farvet eksponering med OLED

Film

FUJIFILM instax mini Instant Film (sælges separat)

Billedstørrelse

62 mm × 46 mm

Eksponeringspixel

800 × 600 dots

Eksponeringsopløsning

12.5 dots/mm
    (318 dpi, 80 μm dot pitch)

Eksponeringsgradation

RGB gradation af 256 farver

Forbindelse

Grænseflade – Overholdelse af standarder: Bluetooth Ver. 4.2 (BLE).

Understøttet billedformat

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Udskriftstid

Billedoptagelse - fotooutput (output):
    Cirka 15 sek.

Muligt antal udskrevne billeder

Cirka 100 (fra fuld opladning; antal af print afhænger af brugsbetingelserne)

Batteri

Lithium ion batteri (indbygget: kan ikke tages ud)

Opladningstid

Cirka 80 til 120 minutter (opladningstid afhænger af temperaturen samt resterende batteriniveau).

Strømforbrug

Cirka 3W

Påkrævet vejrforhold

Temperatur: +5 ºC til +40 ºC
    Luftfugtighed: 20% til 80% (ingen kondens)

Dimensioner

91.9 mm × 36.4 mm × 124.8 mm (ekskl. Fremspringende dele)

Enhedens vægt

Cirka 210g (ekskl. film)

Tilbehør

Micro USB cable ( BOD700-200, Længde: 30 cm )

* Ovenstående specifikationer kan ændres for at forbedre produktet.

Mediekontakt:
    For mere information om oplysninger i denne pressemeddelelse, kontakt venligst:

Jens Thorhauge
    Nordic Business Domain Manager
    Email: jens.thorhauge@fujifilm.com

Eller

Cecilie Rørth

Nordic Brand Manager
    Email: cecilie.rorth@fujifilm.com

Om instax

I løbet af de sidste 20 år har instax, instant kamera-mærket fra FUJIFILM Corporation, skabt kameraer, der øjeblikkeligt producerer ægte filmprint i enten mini, SQUARE eller WIDE-format.

Siden lanceringen i 1998 har instax ændret den måde, hvorpå mennesker over hele verden fanger øjeblikkene. Det har resulteret i mere end 45 millioner solgte instant kameraer og printere til dato, samt en position som markedsleder inden for instantfotografi. De mest populære produkter inkluderer blandt andet mini 11, mini 40, mini LiPlay, mini Evo, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE smartphoneprinteren.
    Læs mere på www.instax.dk.

Om FUJIFILM Europe GmbH

FUJIFILM Europe GmbH (Düsseldorf, Tyskland) er det strategiske hovedkontor for Fujifilm i Europa og støtter gruppens europæiske datterselskaber ved at formulere forretnings- og markedsføringsstrategier. Med over 50 selskaber og filialer på tværs af Europa har Fujifilm i dag omkring 4.500 ansatte inden for forskning og udvikling, produktion, salg, markedsføring, service og support. Fujifilm dækker over en bred vifte af industrielle sektorer på tværs af Europa, såsom medicinsk, sundhedspleje, grafisk kunst, elektronik, kemikalier, optik, rednings- / arkiveringsmedier og fotografiske teknologier. Over det sidste årti har virksomheden haft større fokus på sundhedssektoren og har i dag mere end 80 års erfaring inden for medicinsk billeddannelse.

I dag er Fujifilm nu i stand til at imødekomme hele sundhedssektorens behov under Coronavirus-pandemien, fra forebyggelse til diagnostik og terapeutiske løsninger. Forskning og udvikling inden for det medicinske bio-farmaceutiske og medicinsk-regenerative område er alle en del af Fujifilms unikke tilbud.
    Læs mere på www.fujifilm.eu.