Fuld Focus

Forevers kosttilskud, Forever Focus, har fuld fokus på din koncentrationsevne og mentale ydeevne. Og på at kvikke dig op.

Verden er fuld af distraktioner. Chefen vil vide, hvornår den lovede rapporten er færdig, børnene spørger, hvad I skal have at spise til aften, og din partner beder dig overveje, hvor I skal hen på ferie. Og midt i det hele ringer telefonen. Kender du det?

Uanset om du læser, arbejder eller er i gang med krævende tankevirksomhed i hjemmet, sker der hele tiden noget, der afleder din opmærksomhed. Vi bliver i gennemsnit afbrudt hvert tiende minut. Og hver gang vi mister fokus, varer det et stykke tid at finde tilbage til de tankebaner, der blev afbrudt. Forever Focus er spækket med ingredienser, der har fuld fokus på koncentrationsevnen og den mentale ydeevne.

Perfekt til dig, der gerne vil kunne tænke klart

Forever Focus indeholder blandt andet B6- og B12-vitamin, der bidrager til normal psykologisk funktion og til at mindske træthed og udmattelse. Pantothensyre bidrager til et normalt energistofskifte og til vores mentale ydeevne, og mineralet zink bidrager til normal kognitiv funktion (som eksempelvis hukommelse, koncentration og problemløsning). Forever Focus indeholder også en lang række botaniske ingredienser af høj kvalitet, som eksempelvis bladekstrakt fra grøn te og ginkgo, og guarana frøekstrakt (vidste du for resten, at guarana indeholder cirka dobbelt så meget koffein, som kaffebønner?). Indeholder også citicholin (Cognizin®) eller CDP-cholin, som det også kaldes – en særlig form af det essentielle næringsstof cholin. Cholin er i familie med B-vitamin.

5 hukommelsestips

Det er helt naturligt, at man bliver mere glemsom med årene, men der er nogle tricks til at holde hjernen i form. Foruden at have fokus på det, du spiser, kan du faktisk også træne din tankevirksomhed. Her kommer nogle tips.

1. Skriv ned/lav lydoptagelser

Tag noter på en blok eller i mobilen. På mobilen kan du indtale en besked. Du kan gentage dét, du skal huske, flere gange for dig selv. Sig det gerne højt, så du også hører det. Det kan dreje sig om et møde, du ikke vil gå glip af, eller bare hvor du parkerede bilen.

1. Tænk i grupper
  2. Hvis du har glemt huskesedlen, når du skal købe ind, er det nemmere at huske i grupper eller kategorier. Frugt og grønt, kød, mejerivarer og så videre. Det samme gælder med telefonnumre: Del tallene op i grupper med to cifre i hver.
  3. Brug associering

Det er nemmere at huske noget, hvis du kan associere til et billede, en ting, en person eller en episode. Akronymer, eller initialord, er også nyttige. Et akronym dannes af forbogstaverne i sammensætninger af ord eller navne.

1. Pas på hukommelsesrøverne
  2. Udmattelse, træthed og alkohol påvirker hukommelsen negativt. Det er betydeligt sværere at huske ting eller løse problemer, hvis man ikke er ordentligt udsovet. Søvn er nødvendig for, at korttidshukommelsen kan ændre sig til langtidshukommelse.
  3. Følg rutiner

Gør, som du plejer. Parkér bilen samme sted, læg mobilen på sin vante plads og så videre.

Vil du gerne teste vores produkter? Så kontakt vores Marketing Coordinator Malin Målaskog. Sig også gerne til, hvis du ønsker at skrive om vores produkter, så hjælper vi med at sprede budskabet på vores sociale kanaler, hvor vi har 140.000 følgere!

• forever
  • nutrition