Et ikon genopstår: Ny elektrisk Ford Capri fra 319.990 kr.

Et ikon genopstår: Ny elektrisk Ford Capri fra 319.990 kr.

Ford har i dag løftet sløret for en nyfortolkning af den ikoniske Ford Capri. Med en elektrisk rækkevidde på op til 627 km1, et højt udstyrsniveau som standard, masser af bagagerumsplads og en skarp pris kan den nye Ford Capri bestilles allerede fra i dag.

Med lanceringen af den nye Ford Capri genopstår Fords populære klassiker fra 70’erne og 80’erne i en ny variant, der på sin helt egen måde hylder originalen.

- Ford Capri huskes særlig for at have kant, sine sportslige køreegenskaber og flotte design. Da Ford Capri blev lanceret i 1969, blev den hurtig et ikon overalt i Europa, og også herhjemme tog danskerne virkelig bilen til sig. Det er med udgangspunkt i den stolte arv, at vi nu lancerer en ny og elektrisk Ford Capri, og vi tør godt love, at der er meget at glæde sig til, siger Frank Skjærbæk, administrerende direktør, Ford Danmark.

Den elektriske SUV coupé viderefører bl.a. elementer fra klassikeren i sit design, hvilket både afspejler sig i bilens sideruder og lygter, mens også bilens alufælge, rat og sæder er inspireret af fortiden. Den nye Ford Capri har udover den elektriske drivlinje fået tilført adskillige fede digitale features, der fører den direkte ind i fremtiden.

Den lange rækkevidde giver dig masser af frihed på dine køreture, og når du endelig skal oplade batteriet, kan du fx lade fra 10-80 procent på blot 26 minutter i den firhjulstrukne variant med udvidet rækkevidde. I bagagerummet er der desuden masser af plads med hele 572 liter, som du nemt kan fylde op med dine indkøb eller kufferter, når du skal på tur.

Den nye Ford Capri produceres i Europa på Fords højteknologiske elbilsfabrik i Tyskland, samme sted hvor den elektriske Ford Explorer også produceres.

Ford Capri: En legende er tilbage
Fords nyeste elbil er tilgængelig i to varianter – Select og Premium. Med priser fra 319.990 kr. kan du sætte dig godt til rette i den baghjulstrukne Ford Capri Select, der har 170 hk og en standard rækkevidde på op til 389 km1. For blot 40.000 kroner mere får du 286 hk og en udvidet rækkevidde på op til hele 627 km2 på batteriet.

Ford Capri Select 3:

• Capri Select med 170 hk, baghjulstræk, med standard rækkevidde på op til 389 km koster fra 319.990 kr. 4

• Capri Select med 286 hk, baghjulstræk, med udvidet rækkevidde på op til 627 km koster fra 359.900 kr.

• Capri Select med 340 hk, firhjulstræk, med udvidet rækkevidde på op til 592 km koster fra 379.990 kr.

Ford Capri Premium3:

• Capri Premium med 286 hk, baghjulstræk, med udvidet rækkevidde på op til 598 km koster fra 379.970 kr.

• Capri Premium med 340 hk, firhjulstræk, med udvidet rækkevidde på op til 560 km koster fra 399.990 kr.

Alle varianter, med undtagelse af Capri Select med 170 hk, kan bestilles fra i dag med en forventet dansk levering ultimo 2024/primo 2025.4Samtlige priser inkluderer et serviceinterval på to år med ubegrænset kilometer på alle varianter.

Masser af udstyr som standard
Som standard kommer Ford Capri Select bl.a. med 19” alufælge, justerbar 14,6” SYNC Move touchskærm med My Private locker, el-justerbart førersæde med lændemassage, opvarmede forsæder og rat, nøglefri adgang og start, intelligent adaptiv fartpilot og meget mere.

For 20.000 kr. ekstra kan du rykke fra en Select over i en Premium, der er opgraderet med yderligere lækkert standardudstyr. Fx 20” alufælge, B&O Premium audio system, fuldt kunstlæderindtræk på sæderne, håndfri el-bagklap, Matrix LED-forlygter med blændfri funktion og ambientebelysning i bilens kabine.

Ford Capri bliver tilgængelig i lanceringsfarven ’Vivid yellow’, og derudover også i farverne ’Frozen white’, ’Agate black’, ’Magnetic grey’, ’Lucid red’ og ’Blue my mind’.

Stor personlighed – stort bagagerum
Med et bagagerum på hele 572 liter er der særlig god plads. Det samme gør sig gældende i bilens rummelige kabine, der også har smarte opbevaringsløsninger. Du kan fx opbevare din computer, vandflasker eller andre større ting i den 17 liter stor MegaConsole mellem bilens forsæder.

Den 14,6” SYNC Move justerbare touchskærm kan justeres op og ned efter behov, og skærmen dækker samtidig over et mindre opbevaringsrum, hvor du sikkert kan opbevare din telefon eller pung. Når du forlader og låser din bil, låses det ”hemmelige” rum bag skærmen også, når rummet er lukket.

Ford Capri har en maksimal anhængervæk på 1.000 – 1.200 kg afhængig af varianten5.

Store forventninger til Fords nyeste elbiler
Nyheden om Ford Capri kommer kort inden, de første Ford Explorer leveres til Fords forventningsfulde kunder i Danmark. Ford Danmark har oplevet en overvældende interesse for Ford Explorer, og med lanceringen af Ford Capri er der endnu mere at glæde sig over.

- Vi har ramt markedet helt rigtig med Ford Explorer, der er en attraktiv elbil til en skarp pris. Nu gentager vi succesen med Ford Capri, der ligesom Ford Explorer, adskiller sig markant fra konkurrenterne ift. rækkevidde og pris. Vores forventninger er derfor tårnhøje, siger Frank Skjærbæk.

Bestil din Ford Capri i dag
Ford åbner for bestilling af Ford Capri i dag, og du kan nu være blandt de første til at bestille bilen. Ford forventer, at de første danske leveringer vil finde sted ultimo 2024/primo 2025.

Læs mere om Ford Capri og bestil den her.

Find billeder, video, tech spec og meget mere i det europæiske pressekit.

Få et indblik i bilens fedeste features.

Følg Ford på
MynewsdeskFord.dk FacebookInstagramLinkedIn

Fotos og mere information findes på Ford Danmarks pressecenter: http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

OBS: Bilen kan være vist med ekstraudstyr.

1 Baseret på en fuldt opladt Ford Capri med baghjulstræk og standard rækkevidde. Estimeret rækkevidde ved hjælp af Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). De viste tal er af sammenlignelighedsformål og bør kun sammenlignes med andre biler, der er testet efter de samme tekniske procedurer. Den faktiske rækkevidde varierer på grund af faktorer som temperatur, køreadfærd, ruteprofil, vedligeholdelse af bilen, lithium-ion-batteriets alder og tilstand. For Select RWD standard rækkevidde er det forventede tekniske data og afhænger af den endelige homologering.

2 Baseret på en fuldt opladt Ford Capri med baghjulstræk og udvidet rækkevidde. Estimeret rækkevidde ved hjælp af Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). De viste tal er af sammenlignelighedsformål og bør kun sammenlignes med andre biler, der er testet efter de samme tekniske procedurer. Den faktiske rækkevidde varierer på grund af faktorer som temperatur, køreadfærd, ruteprofil, vedligeholdelse af bilen, lithium-ion-batteriets alder og tilstand. For Select RWD standard rækkevidde er det forventede tekniske data og afhænger af den endelige homologering.

3 Estimeret rækkevidde ved hjælp af Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). De viste tal er af sammenlignelighedsformål og bør kun sammenlignes med andre biler, der er testet efter de samme tekniske procedurer. Den faktiske rækkevidde varierer på grund af faktorer som temperatur, køreadfærd, ruteprofil, vedligeholdelse af bilen, lithium-ion-batteriets alder og tilstand. For Select RWD standard rækkevidde er det forventede tekniske data og afhænger af den endelige homologering.

4 Vær opmærksom på, at Capri Select med 170 hk, baghjulstræk og standard rækkevidde skal bestilles hos din lokale forhandler, mens alle andre varianter kan bestilles online. Produktionsstart for Capri Select med 170 hk og baghjulstræk er primo 2025 med forventet levering i 2. kvartal af 2025.

5
Maks. anhængervægt varierer baseret på last, bilens konfiguration, tilbehør og antal passagerer.

Alle ovenstående informationer er gældende for tidspunktet, hvor den pågældende pressemeddelelse er udgivet. Informationerne kan ændre sig ligesom specifikationer og funktioner i pressemeddelelserne kan variere fra marked til marked. Ford Danmark forpligter sig ikke til at opdatere disse udsagn.

Ford Motor Company (NYSE: F) is a global company based in Dearborn, Michigan, committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for customers and deepen their loyalty. Ford develops and delivers innovative, must-have Ford trucks, sport utility vehicles, commercial vans and cars and Lincoln luxury vehicles, along with connected services. The company does that through three customer-centered business segments: Ford Blue, engineering iconic gas-powered and hybrid vehicles; Ford Model e, inventing breakthrough EVs along with embedded software that defines exceptional digital experiences for all customers; and Ford Pro, helping commercial customers transform and expand their businesses with vehicles and services tailored to their needs. Additionally, Ford is pursuing mobility solutions through Ford Next, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 177,000 people worldwide. More information about the company and its products and services is available at corporate.ford.com.

Ford, a global American brand woven into the fabric of Europe for more than 100 years, is committed to freedom of movement that goes hand-in-hand with looking after the planet and each other. The company’s Ford+ plan, with Model e, Ford Pro and the Ford Blue business units is accelerating its European transformation to an all-electric and carbon neutral future by 2035. The company is driving forward with bold, new EVs, each one designed with European drivers in mind and innovating with services to help people connect, communities grow, and businesses thrive. Selling and servicing Ford vehicles in 50 individual European markets, operations also include the Ford Motor Credit Company, Ford Customer Service Division and 14 manufacturing facilities (eight wholly owned and six unconsolidated joint venture facilities) with four centres based in Cologne, Germany; Valencia, Spain and at our joint venture in Craiova, Romania and Kocaeli, Türkiye. Ford employs approximately 34,000 people at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 57,000 people including unconsolidated businesses across Europe. More information about the company, its products and Ford Credit is available at corporate.ford.com.