Føniks Computer gør de bæredygtige valg nemmere

Shop elektronik på en ny, billigere og mere miljøvenlig måde i 2023. Ved Føniks Computer finder du brugt, refurbished elektronik fra Upcycle IT. Spar både på pengene og miljøet med elektronik, som har fået nyt liv.

Mange danskere ønsker at leve mere bæredygtigt, men i en verden hvor man er afhængig af ting som elektronik, som man godt ved, ikke er så godt for miljøet, så kan det være svært. Derfor har Føniks Computer i samarbejde med Upcycle IT nu en spændende ny kategori live. Under Refurbished finder man fedt elektronik, som er blevet sat i stand.

Det kan være nervepirrende at købe brugt elektronik, hvis det ikke kommer fra en kilde, som man kender. Ved Føniks Computer kan du være sikker på, at alle refurbished produkter er både tjekket igennem og sat i stand, så du får et produkt, som virker. Alle produkterne har stadig masser af at byde på. De sorteres i kategorierne Grade A, B og C, så du nemt kan afkode, hvor slidte de er. Det afspejles selvfølgelig også i prisen. Det sparede kan så bruges på de andre bæredygtige valg i hverdagen, som modsat den brugte elektronik kan være dyrere, hvis man for eksempel køber økologisk mad.

Red elektronik fra at ramme lossepladsen

Mange smider deres brugte elektronik ud, men ved at købe refurbished telefoner, computere og meget mere ved Føniks Computer, så er man med til at give tingene et nyt liv, hvor man får alt det ud af mobilen eller den bærbare, som man kan.

Der er et udvalg af alle de store mærker, så man ikke behøver at gå på kompromis, når man køber brugt. Det er jo fedt, at det er godt for miljø og pengepungen, men det skal også fungere upåklageligt i hverdagen.

Når man køber brugt, så redder man både det enkelte produkt fra lossepladsen, men man sørger også for, at der skal produceres et produkt mindre til salg.

Overvej, om 2023 er året, hvor familien skal gøre elektronikforbruget mere bæredygtigt. Føniks Computer står klar til at guide alle godt igennem brugtmarkedet.

• Data, Telekommunikation, IT

• it
  • elektronik
  • refurbished

Føniks A/S blev grundlagt i 1997 og har over de sidste 25 år udviklet sig til en af Danmarks største forhandlere af forbrugerelektronik. Føniks A/S er et aktieselskab med en egenkapital på 40 millioner kr., og hovedsæde på adressen Anelystparken 11A, 8381 Tilst.

Vi har to fysiske butikker og en webshop med mere end 2 mio. besøgende hvert år. Vores butikker står for over 30% af vores omsætning. Derudover har vi også et lager på næsten 3.000m2 og eget værksted til service og samling.

Føniks A/S har mere end 45 ansatte fordelt på fire lokationer i Danmark.

Vi har et stort lager, fysiske butikker med masser af udstillede produkter, egen produktion af stationære computer, samt egne værksteder til servicering og reparation.

Kombinationen af vores Webshop og 2 fysiske butikker, betyder at du har mulighed for selv at afhente din vare få timer efter bestilling eller selv aflevere dit produkt til service. Du har mulighed for at tale ansigt til ansigt med både teknikere og salgspersonale, og vi sætter en ære i at møde vores kunder i øjenhøjde.

Ania Helding Bentzen

Pressekontakt SEO Manager PR & Kommunikation 42831386