Pressemeddelelse -

Det næste skud i NVIDIA’s 40-serie af grafikkort er endelig klar – RTX 4070 er på banen

Imod slutningen af 2022 begyndte NVIDIA at lancere deres 40-serie af grafikkort. De startede med den store RTX 4090, hurtigt efterfuldt af RTX 4080. I starten af januar udkom RTX 4070Ti, og nu er turen endelig kommet til NVIDIA RTX 4070.

For entusiaster af computerspil og digital skabelse er nye grafikkort altid et område, der skaber megen omtale og hype. Det betyder ofte, at grænser bliver skubbet, og at nye muligheder byder sig. Derfor vil vi hos Føniks Computer gerne lægge fokus på det nyeste skud på skammen af grafikkort fra giganten NVIDIA – NVIDIA RTX 4070. Sandt nok er NVIDIA RTX 4070 ikke lige så stærk som NVIDIA RTX 4090 og dens andre GPU-storebrødre. Til gengæld bringer den stadig betydelig ydeevne til din computer, og for en meget mere overkommelig pris.

NVIDIA GeForce RTX 4070 bringer banebrydende teknologi på banen til en overkommelig pris

Hvis du udelukkende kigger på antallet af CUDA-kerner, så er RTX 4070 med sine 5888 CUDA-kerner ikke nødvendigvis bedre end den forhenværende generation af grafikkort fra NVIDIA. Det kan derfor undre nogen, hvad der gør NVIDIA RTX 4070 værd at kigge på, især når både 4080 og 4090 er oplagt bedre. Svaret ligger to steder: i teknologien og i prisen.

NVIDIA GeForce RTX 4070 består af alle de samme elementer, som de andre 40-generations grafikkort fra NVIDIA, og det er især her, at de skiller sig ud fra mængden. Med den forbedrede Ada Lovelace arkitektur, ryger ydeevnen på 40-serien betydeligt i vejret. Herudover er DLSS3 også det nyeste skud på stammen over AI-drevet grafik, som er drevet af 4. generations Tensor-kerner. Dette hjælper RTX 4070 og de andre 40-serie GPU’er med at skabe bedre grafik end nogensinde før. Hvis dette ikke var nok til at overbevise dig, så er 3. generation af Raytracing-kerner, der hjælper med at skabe fuldstændigt naturtro belysning i computerspil, måske lige det, der skal til.

Med ny, forbedret og innovativ teknologi tager NVIDIA RTX 4070 altså springet frem foran tidligere generationer af grafikkort. De 12 GB GDDR6X RAM på dette grafikkort hjælper også med at fremtidssikre din computer, så der er nok hukommelse at gøre godt med i grafikkrævende situationer. Når du sammenligner dette med de utroligt fornuftige priser på RTX 4070, så er det pludselig tydeligt, hvad dette grafikkort har at byde på, i sammenligning med de andre grafikkort på markedet: ekstrem høj ydelse i forhold til prisen.

Hvor er NVIDIA RTX 4070 oplagt?

Det er selvfølgelig oplagt at få fat i RTX 4070 til din computer, hvis du skal have gang i tungt grafisk arbejde, eller hvis du gerne vil spille nogle af de nyeste store computerspilstitler på markedet i den bedst mulige grafik. Her skinner disse stærke grafikkort i den grad igennem, og det er det, de er skabt til. Inden man render ud og erhverver sig et nyt, lækkert grafikkort, er der dog lige et par ting, man bør overveje, hvis man virkelig skal have noget ud af det.

Et nyt, moderne stykke hardware kræver ofte en del af ens andet hardware. Det er derfor nødvendigt at sørge for, at de andre dele i ens computer er kompatible med NVIDIA RTX 4070, samt at de har nok kraft at byde dette teknologiske vidunder af et grafikkort. Samtidig er det også nødvendigt med en skærm, der har en god nok opløsning, for ellers kan det jo være lige meget, at grafikken kan skrues helt i top. RTX 4070 er endelig på banen, til at starte med i en Dual og en TUF version. Nu handler det bare om at finde ud af, hvad man gerne vil bruge det til. Vi har begge versioner på lager ved Føniks Computer.

• Data, Telekommunikation, IT

• elektronik
  • gamer
  • gaming
  • it
  • konfigurerbar pc

Føniks A/S blev grundlagt i 1997 og har over de sidste 25 år udviklet sig til en af Danmarks største forhandlere af forbrugerelektronik. Føniks A/S er et aktieselskab med en egenkapital på 40 millioner kr., og hovedsæde på adressen Anelystparken 11A, 8381 Tilst.

Vi har to fysiske butikker og en webshop med mere end 2 mio. besøgende hvert år. Vores butikker står for over 30% af vores omsætning. Derudover har vi også et lager på næsten 3.000m2 og eget værksted til service og samling.

Føniks A/S har mere end 45 ansatte fordelt på fire lokationer i Danmark.

Vi har et stort lager, fysiske butikker med masser af udstillede produkter, egen produktion af stationære computer, samt egne værksteder til servicering og reparation.

Kombinationen af vores Webshop og 2 fysiske butikker, betyder at du har mulighed for selv at afhente din vare få timer efter bestilling eller selv aflevere dit produkt til service. Du har mulighed for at tale ansigt til ansigt med både teknikere og salgspersonale, og vi sætter en ære i at møde vores kunder i øjenhøjde.

Ania Helding Bentzen

Pressekontakt SEO Manager PR & Kommunikation 42831386