Sådan vælger vi, hvor og hvordan vi holder ferie

Rejsebøger, kataloger, websites og sociale medier. Inspirationen til hvilke rejsemål vi vælger, kommer mange steder fra, viser ny undersøgelse fra Falk Lauritsen Rejser. Se her, hvad der er vores vigtigste kilder.

Ferier og rejser er vigtige. Mange af de vigtigste og mest mindeværdige øjeblikke i livet får vi gennem de oplevelser, vi har rundt om i verden. Vi planlægger kalenderåret rundt om vores rejseplaner, vi glæder os til vi skal af sted og vi deler oplevelserne med familier, venner og omverden, både når vi er på feriemålet og når vi kommer hjem derfra igen.

Men hvordan finder vi egentlig ud af, hvor det er vi vil rejse hen, og hvad det er, vi gerne vil opleve? Hvor kommer inspirationen fra?

Falk Lauritsen Rejser har spurgt 614 gæster, hvorfra den primære inspiration kommer, når feriemålet skal udpeges og rejsen bestilles

Websites og familie og venner er vigtigst
Langt størsteparten, nemlig 40 procent får deres primære inspiration fra rejseselskabets eget website, mens omkring 28 procent af de adspurgte først og fremmest påvirkes af anbefalinger fra familie og venner.

Hver tiende deltager i undersøgelsen lader sig inspirere af artikler i medierne, hvilket er lidt flere end dem, der inspireres af trykte rejsekataloger.

Også sociale medier som facebook og instagram, film og fjernsyn samt rejsebøger og rejsemesser spiller en rolle, når vi vælger, hvor vi vil holde ferie, viser undersøgelsen fra Falk Lauritsen Rejser.

Små generationsforskelle
Undersøgelsen viser ligeledes, at der er lidt flere unge end ældre, som vælger rejsemål pga. af vennernes og familiens anbefalinger, og at lidt flere ældre end unge fortsat får deres primære inspiration gennem trykte rejsekataloger.

Inspiration og vejledning på alle platforme
”Jeg synes, undersøgelsen bekræfter, at det er vigtigt, at være til stede og tilgængelig på så mange platforme og via så mange medier som muligt for på den måde at imødekomme forskellige gæsters forskellige behov”, udtaler direktør Søren Falk Lauritsen i en kommentar til undersøgelsen.

”Vi gør vores yderste for at servicere og inspirere gæster og potentielle gæster gennem både trykte og digitale medier, herunder også sociale medier og at give en intelligent og kompetent vejledning, som i sidste ende gør, at folk træffer det rigtige valg og får en god og mindeværdig ferie”, forklarer Søren Falk Lauritsen.

Med mere end 104.000 følgere på Facebook er Falk Lauritsen Rejser i øvrigt en af Danmarks største og mest toneangivende rejseselskaber på de sociale medier.

For yderligere informationer kontakt Søren Falk Lauritsen på 2128 5433.

• sol og sommer
  • falk lauritsen rejser

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. I 2014 præsenterer Falk Lauritsen Rejser to spændende nyheder; Sivota på det græske fastland og Montenegro. I 2014 forventer selskabet at sende ca. 80.000 danskere syd på til sol- og badeferie.

Her er de souvenirs vi elsker og elsker at hade

Fra kopier af Akropolis og køleskabsmagneter til T-shirts med slogans og lækker brugskunst. Der er frit valg på alle hylder, når det gælder souvenirs. Men hvilke fysiske minder tager vi helst med hjem fra ferien og hvad viger vi uden om? Falk Lauritsen Rejser har spurgt 1.200 gæster. Få svarene her.

Det har din nabo med i feriekufferten

Bærbare computere, ferieprævention eller lange kjoler og habitter? 915 gæster fra Falk Lauritsen Rejser har afsløret, hvilke ting de altid har med i kufferten. Se resultatet her.

Derfor vender vi tilbage til vores favoritrejsemål

Der er mange gode grunde til at vi ofte vælger at vende tilbage til de samme rejsemål. Vejret, hotellet og trygheden ved at kende destinationen er nogle af de væsentligste grunde, viser undersøgelse fra Falk Lauritsen Rejser.