Control Track Versa – bæredygtigt lys til kontorlokaler

Fagerhult lancerer Control Track Versa – bæredygtigt lys til kontorlokaler

Fagerhult introducerer det modulære og nedhængte belysningssystem Control Track Versa, som åbner nye belysningsmuligheder i kontorer og arbejdsområder for både ejendomsejere og lejere.

Den nye dobbeltskinne kombinerer direkte og indirekte lys, og VIL-armaturet giver mulighed for 300 lux i loftet med uplight alene. Da hvert armatur har sin egen driver – i modsætning til et 48V-system – er der ingen behov for nye kapacitetsberegninger eller planlægning ved omplacering eller flytning af armaturer.

"Ejendomsejere kan nemt skabe deres egen belysningsinfrastruktur og tilbyde lejere en ny grad af valgfrihed og fleksibilitet. Skinnesystemet er udviklet med fuldt fokus på fremtidens kontorer og fleksible arbejdspladser. Vi har stræbt efter alsidighed, fremsynethed og nye cirkulære muligheder for fremtidens fleksible kontormiljøer," siger Peter Robertsson, Product Manager hos Fagerhult.

Hvert armatur kan nemt kombineres og arrangeres langs skinnen, og lysdesignet kan justeres, når lejerne flytter ind eller ønsker at ændre kontorets indretning og æstetik.

"Fleksibiliteten i at kunne flytte armaturerne langs skinnen betyder, at alle produkter kan bruges gennem hele deres livscyklus. Denne fleksibilitet giver også arkitekter og lysdesignere en ny kreativ frihed," siger Peter Robertsson.

Uanset loftshøjde eller -karakteristika sikrer Control Track Versa en sammenhængende arkitektonisk æstetik og høj lyskvalitet. Med færre installationspunkter er systemet let at installere.

"Control Track Versa er en langsigtet investering i ethvert bæredygtigt og fremtidsorienteret projekt. Med et 230V-system kan du integrere styresystemer som Organic Response for at reducere energiforbrug og øge lyskomforten," siger Peter Robertsson.

VIL er et armatur designet specielt til det dobbelte skinnesystem og leverer 300 lux med jævnt og sømløst uplight, høj lyskomfort og flere muligheder for lumenoutput og lystemperaturer.

For yderligere fleksibilitet og enkelhed har Fagerhult udvidet sortimentet af Control Track Versa med produkter som Pleiad G4 128 Track, Zkye 55 G2 Zoom Spotlight, Notor 65 Track og Notor 36 Track med integreret Organic Response-sensor.

Peter Robertsson

Product and Application Manager Retail Lighting +46 36 18 1803