Gå til indhold
Engcons næststørste tiltrotator til større gravemaskiner får endnu kraftigere løftekrog – nu godkendt til 8 tons løft

Pressemeddelelse -

EC226, Engcons næststørste tiltrotator til gravemaskiner på 19-26 tons, er nu opgraderet med en kraftigere løftekrog, der er godkendt i henhold til EN 474-1: 2006 + A6: 2019 BILAG E for 8 tons.Opgraderingen gælder for direkte indfæstede tiltrotatorer.

– Opgraderingen er blevet mulig i kraft af en opgraderet overdel med tungere sideplader, siger Göran Kron, konstruktør hos Engcon.

Ud over at den kraftigere løftekrog kan klare tre tons mere end den forrige version, har den også en større diameter, der kan holde mere robuste kæder eller løftestropper.

– Ja, det har været et ønske, fordi nogle maskinførere bruger meget grove løftestropper ved tunge løft, fortsætter Göran Kron.

Göran Kron fortæller derudover, at løftekrogen er CE-mærket ligesom alle andre løftekroge, som Engcon monterer på sine tiltrotatorer. Opgraderingen er gældende med øjeblikkelig virkning, og 8-tons krogen er allerede i produktion og leveres nu som standard på alle direkte indfæstede EC226 tiltrotatorer.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2019 for ca. 1350 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990.
www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.