Gå til indhold
Engcons millioninvestering i Strömsund er klar – øger kapaciteten med ny kontorbygning

Pressemeddelelse -

Engcon har investeret millioner i en helt ny kontorbygning med et areal på over 400 kvadratmeter fordelt på to etager. Bygningen er opført i forbindelse med de eksisterende produktionslokaler i svenske Strömsund. Investeringen er et led i at skabe betingelser for fortsat ekspansion.

I år indviede selskabet også et fuldautomatisk anlæg i Strömsund til forarbejdning og hærdning af grundmoduler til hovedproduktet – tiltrotatoren. Nu fortsætter Engcon med at ruste sig til fremtiden, ved at styrke den svenske base.

– Hjertet i Engcon er Strömsund, og det vil det også fortsat være. Vores internationale ekspansion giver også øget behovet for kontorlokaler. I de nye lokaler vil afdelingerne Design og Konstruktion sidde sammen, men også sidde tæt på selve produktionen og kernen i virksomheden. I og med, at vi har foretaget denne investering, skaber vi endnu bedre forudsætninger for de daglige processer, samt vores arbejde for at udbrede tiltrotatorens værdier verden over, siger Krister Blomgren, administrerende direktør for Engcon Group.

For 30 år siden grundlagde Stig Engström Engcon i Strömsund i Jämtland, og virksomheden er nu verdens førende producent af tiltrotatorer til gravemaskiner. I begyndelsen af 2000-tallet påbegyndte virksomheden sin internationale ekspansion og er nu vokset til en international koncern med virksomheder over hele verden.

I dag er selskabet etableret i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Benelux, Frankrig, Tyskland, Nordamerika, Australien, Korea, Japan samt en fabrik i Polen. Koncernens hovedkvarter og hovedproduktion ligger stadig i virksomhedens hjemby Strömsund, og alle økonomi- og administrationstjenester for de forskellige Engcon-selskaber er også samlet i hjembyen.

Byggeriet er blevet udført af det lokale firma Abrahamsson Bygg AB. Omkostningerne ved udvidelsen ender på cirka 8,5 mio. SEK.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2019 for ca. 1350 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.