Gå til indhold

Efterspørgslen på EC-Oil er vokset markant

At kunne tilslutte en tiltrotator eller andre hydrauliske redskaber, uden at forlade kabinen, bliver mere og mere populært. Engcons statistik viser, at efterspørgslen efter det automatiske hurtigskiftsystem med EC-Oil stiger år for år. Fra 2019 - 2020 er salget af EC-Oil steget globalt med 76 procent, hvilket indikerer, at kombinationen er efterspurgt på verdensplan.

Gravemaskinebranchen fortsætter med at udvikle sig, og automatisk til- eller frakobling af tiltrotatoren eller andre hydrauliske redskaber uden at skulle forlade kabinen bliver mere og mere almindeligt. Interessen for EC-Oil er steget markant. Tal fra de seneste to år viser, at salget af Engcons hurtigskift med EC-Oil under tiltrotatoren er steget med hele 76 procent globalt. Flere og flere entreprenører vælger også EC-Oil på overdelen af tiltrotatoren for at kunne til- og frakoble uden at skulle forlade kabinen. En tilsvarende udvikling er sket for Engcons hurtigskift med EC-Oil, hvor salget er steget markant mellem perioderne 2019-2020 og 2020-2021.

– Tallene taler deres eget tydelige sprog. Flere og flere ser fordelen ved hurtigt at kunne til- og frakoble deres tiltrotator eller andre hydrauliske redskaber uden at skulle forlade kabinen. De skal heller ikke bekymre sig om beskidte manuelle tilkoblinger under fuldt hydraulisk tryk, siger Martin Engström, produktchef hos Engcon.

Martin Engström siger, at interessen for EC-Oil i kombination med Engcons hydrauliske redskaber vokser rundt om i verden.

– Det er utrolig glædeligt at se, fordi vi ved, at dette både bidrager til øget rentabilitet, komfort og sikkerhed.

”EC-Oil gør os langt mere effektive”
Flere og flere entreprenører vælger EC-Oil, en af dem er Bendt Risom ved Vildbjerg. For Bendt Risom, var tiden kommet til at få sin nuværende Engcon EC219 tiltrotator udskiftet. Ikke fordi de godt 6000 timer som både maskine og tiltrotator havde kørt var noget problem, nej fordi Bendt hele tiden tænker ud af boksen for at gøre sig mere attraktiv med sine maskiner.

– Jamen det startede jo egentlig med at Engcon oplyste mig om mulighederne med deres nye underdel med EC-Oil. De vidste godt jeg allerede var glad for at kunne skifte mellem redskaber og tilslutte dem hydraulisk, uden at skulle forlade kabinen, siger Bendt Risom indledningsvist.

– For os der har nogle ret voldsomme hydrauliske specialredskaber med stort forbrug, betyder det bare utroligt meget at vi ikke skal ud og knokle med gammeldags koblinger og store tunge hydraulik slanger – vi snupper redskabet, og i samme øjeblik vi låser det i tiltrotatorens fæste, ja så er hydraulikken koblet til. EC-Oil gør os langt mere effektive, udtaler Bendt Risom.

Udover sin nuværende Volvo EWR150 hjulmaskine, har Bendt også investeret i en Volvo ECR145 båndmaskine, som også skulle have produktnyhederne fra Engcon.

– Her har vi så valgt en aftagelig tiltrotator med et Engcon automatiske hurtigskifte. Både skiftet og tiltrotatoren er identisk bygget op rent EC-Oil mæssigt, så vi kan drive de hydrauliske redskaber enten under hurtigskiftet, eller under tiltrotatoren. Samtidig er det rart at kunne stille tiltrotatoren, når der rigtig skal knokles med maskinen, slutter Bendt Risom.

At EC-Oil i kombination med Engcons hydrauliske værktøjer vokser rundt om i verden, er glædeligt at se da det samlet set er med til at bidrage til øget effektivitet, sikkerhed og fleksibilitet.

engcon er den førende globale leverandør af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber engcons mere end 400 medarbejdere succes for deres kunder. engcon blev grundlagt i 1990 med hovedkontor i Strömsund i Sverige og møder markedet via 14 lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere rundt om i verden. Nettoomsætningen udgjorde cirka 1,9 milliarder SEK i 2022. engcons B-aktie er noteret på Nasdaq Stockholm.

Du kan finde yderligere oplysninger på www.engcongroup.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.