Gå til indhold
Jacob Hübertz, tidl. finansdirektør i Vækstfonden, bliver ny adm. direktør i Elsass Fonden pr. 1. maj 2024.

Elsass Fonden får ny adm. direktør

Peter Lindegaard takker af som direktør i fonden, som hjælper mennesker med diagnosen cerebral parese. Ny direktør bliver Jacob Hübertz

Efter snart 10 år på posten har Elsass Fondens administrerende direktør, Peter Lindegaard, valgt at gå på pension.

Peter Lindegaard blev ansat i Elsass Fonden i 2014. Han var et oplagt valg med en uddannelse som cand.oecon og tung ledelsesmæssig erfaring som tidligere direktør for Berlingske Tidende samt international erfaring fra sine år som direktør for Falck i Sverige.

Perioden under Peter Lindegaards ledelse har været præget af flot udvikling i fondens aktiviteter og en fordobling i Elsass Fondens formue, fortæller fondens bestyrelsesformand Nick Elsass.

”Peter Lindegaard har mere end løst opgaven. Jeg kan roligt sige, at der er sket mere i de seneste 10 år med ham, end i de første 40 år af fondens levetid,” lyder det fra Nick Elsass.

69-årige Peter Lindegaard selv er afklaret med beslutningen og stolt af det, som organisationen har opnået igennem det seneste årti.

”Det har været en stor glæde og sjovt at være med til at udvide fonden så meget. Særligt sidste års lancering af vores ny enhed i Kolding, vil stå som en vigtig milepæl for mig i min historie med fonden,’” siger den snart forhenværende direktør.

Opfylder alle kriterier

Bestyrelsesformand Nick Elsass ser dog også meget frem til samarbejdet med den nye direktør Jacob Hübertz, som officielt indtræder i rollen pr. 1. maj 2024:

”Jacob opfylder alle de kriterier, vi ønskede os: En med hjertet på det rigtige sted, en dygtig og erfaren kapitalforvalter, som samtidig er en empatisk og visionær leder med mange års ledelseserfaring.”

Jacob Hübertz er allerede bekendt med fondsverdenen. Han kommer fra en stilling som finansdirektør i Vækstfonden og har tidligere forvaltet formuer hos pensionsselskabet P+ og TDC.

”Da jeg var i Vækstfonden fandt jeg ud af, hvilken stærk energikilde det er at gøre en forskel for mennesker. Her hjalp vi med at forløse potentialet i virksomheder. I Elsass Fonden skal jeg være med til at forløse potentialet i mennesker med cerebral parese. Det er jo et endnu stærkere formål, som jeg glæder mig til at bidrage til sammen med mine kommende kollegaer,” siger Jacob Hübertz.

Jacob Hübertz har første arbejdsdag i fonden den 2. april, hvor han har en måneds overlap med Peter Lindegaard for at sikre en god overdragelse, inden Peter Lindegaard går på pension.

OM ELSASS FONDEN
Privat erhvervsdrivende fond med adresse i Charlottenlund og Kolding. Fonden arbejder for at øge livskvaliteten for mennesker med diagnosen cerebral parese (CP) - hovedsagligt via forskning, legatstøtte og kursus- og aktivitetstilbud.

OM PETER LINDEGAARD
Født i 1955. Oprindeligt fra Kolding, men nu bosat i Klampenborg. Uddannet cand.oecon og har været direktør i Elsass Fonden siden 2014. Tidligere direktør for Berlingske Tidende (nu Berlingske) og Falck i Sverige.

OM JACOB HÜBERTZ
Født i 1974 og bosat i Virum. Cand.polit. fra Københavns Universitet. Tidligere finansdirektør i Vækstfonden, investeringsdirektør i pensionsselskabet P+, afdelingsdirektør i TDCs Finansafdeling og investeringsdirektør i TDC Pensionskasse. Bestyrelsesmedlem i Aarhus Universitets Forskningsfond Invest.

Regions

Elsass Fonden er en privat erhvervsdrivende fond, som arbejder for at øge livskvaliteten for mennesker med cerebral parese. Det sker hovedsagligt via forskning, kursus- og aktivitetstilbud og legatstøtte til projekter og den enkelte med CP. Læs mere på www.elsassfonden.dk

Sarah Kahia Humle

Pressekontakt Kommunikationschef Kommunikation, PR og presse 26364888 Læs om Sarah Kahia Humle

Livskvalitet for mennesker med CP

Elsass Fonden er en privat fond, som arbejder for at øge livskvaliteten for mennesker med cerebral parese. Det sker hovedsagligt via forskning, kursus- og aktivitetstilbud og legatstøtte til projekter og den enkelte med CP.

Elsass Fonden

Holmegårdsvej 28