eCarExpo i København sætter publikumsrekord

eCarExpo i København sætter publikumsrekord

eCarExpo bekræfter sin position som Europas største elbilmesse. Denne weekends udgave i Bella Center i København slår alle tidligere rekorder. 21.600 besøgende oplevede mere end 150 elbiler fra 25 bilmærker.

Da eCarExpo i weekenden blev afholdt for tredje gang i København, stod det allerede klart lørdag, at messen for elbiler og opladning var en kæmpe succes. Inden dørene åbnede, var køen 300 meter lang! Og da den endelige optælling af besøgende var færdig søndag, stod det klart, at det var den mest besøgte udgave af eCarExpo nogensinde. I alt 21.600 besøgende fik mulighed for at opleve mere end 150 elbiler fra 25 bilmærker, og der blev kørt tusindvis af prøvekørsler.

- Vi startede med eCarExpo i Sverige i 2016 og i Danmark i 2021, siger Gunnar Dackevall, der er administrerende direktør for messearrangøren eLife Nordic AB.

- Denne weekends messe slår alle tidligere rekorder! Det er tydeligt, at danskerne går all in på elbiler, og at bilproducenterne ser Danmark som et vigtigt marked.

I alt præsenterede 25 bilmærker deres modelprogrammer, hvoraf to var for første gang i Danmark – Zeekr og Voyah. De fleste af bilmærkerne havde også biler til prøvekørsel. Hele 70 elbiler kunne prøves.

- At kombinere udstilling med prøvekørsel har vist sig at være en perfekt løsning. Køberne kan få overblik over hele markedet på ét sted – inklusive opladning af elbilen, siger Gunnar Dackevall.

eCarExpo arrangeres i København, Stockholm, Gøteborg og Tallinn. Fra næste år også i Oslo, og i 2025 føjes Helsinki til listen.

Næste eCarExpo afholdes i Gøteborg 1.-3. december efterfulgt af Stockholm 2.-4. februar 2024.

Regions

eLife Nordic AB arrangerer messer og andre mødepladser for den elektrificerede køretøjs- og transportsektor.

eCarExpo fokuserer på forbrugerne og er Nordens største messe for nye biler. eComExpo henvender sig til transportbranchen. Virksomheden har været Nordens ledende aktør i branchen siden 2016. I dag bliver der arrangeret messer i Stockholm, Gøteborg, København og Tallinn. Fra og med 2024 desuden i Oslo og Helsingfors.

Pressekontakt PR-Manager +46 708 451581

eCarExpo fokuserer på forbrugerne, og eComExpo henvender sig til den kommercielle side. Virksomheden har været Nordens ledende aktør i branchen siden 2016. I dag bliver der arrangeret messer i Stockholm, Gøteborg, København, Tallinn og Oslo.

Ekebydalsvägen 32
182 65 Djursholm