Elfa_Skydedører med spejle reflekterer lyset og giver indtryk af et større rum.

Ny entré och ny garderobe

Stine Skjerveggen har hænderne fulde med tre små døtre og totalrenovering af et hus fra 1950. Huset havde ingen ordentlig entré, noget som er meget upraktisk for en børnefamilie. Ved at ombygge det som tidligere var en overdækning og flytte yderdøre ud, fik de endelig entréen og garderoben de drømte om.

Stine Skjerveggen og hendes mand bor i Tønsberg sammen med sine tre døtre på 7, 5 og 1 år. Stine er lidenskabelig for indretningsdesign og følgerne på hendes lækre Instagramprofil har kunne følge med i hvordan hjemmet er blevet renoveret og forvandlet, trin for trin, rum for rum. Interiøret er lunt og skandinavisk med personlige løsninger.

Huset fra 1950 er blevet moderniseret og i forbindelse med totalrenoveringen besluttede familien at flytte hoveddøren, så de fik en lille entré

- Vi havde egentlig ikke nogen entré før, så dette lå højt på ønskelisten over tinge som skulle gøre hjemmet mere funktionelt. Selve entréen blev ikke så stor, så det var vigtigt for os at få en god og pladsbesparende løsning hvor vi kunne have overtøj og sko, fortæller Stine

Familien havde et stort behov for opbevaring, system og ordren i entréen. Med tre piger, hvor to er i institution og en i skole, er der meget overtøj. Regntøj og flyverdragter, flere par sko til her, tasker, huer, vanter og halstørklæder. Alt skal have sin plads. Derudover ønskede de et fast sted til cykelhjelme, paraplyer og andre småting.

Væggen hvor garderobe skulle stå er kun 120 cm bred, så her skulle pladsen udnyttes på bedste mulige måde og være praktisk for både store og små. Ting som ikke er i sæson ligges på lager i kælderen, så den nye garderobe skulle rumme det som blev brugt i hverdagen.

Løsningen blev to sektioner med indretning på 45 cm i bredden med udtræksbare meshkurve til småting og tilbehør, hængepladser til jakker og tasker, hylder til skoene som bliver brugt mest. Børnene fik kroge i passende højde så de nemt selv kan hente deres jakker og hænde dem på plads igen.

Stine faldt pladask for Elfa´s nye indretningsfarve Graphite. Graphite er en varm brunsort farve med en diskret metallisk touch. Den er unik for Elfa og opleves varmere og mindre hård end en helt sort garderobeindretning.

– Farven Graphite på indretningen er virkelig prikken over i-et i vores entréen. Jeg føler at farven på indretningen er moderne og harmonerer perfekt med de sorte rammer på skydedørene. Det giver et ryddeligt og roligt indtryk, säger Stine.

Skydedøre var et must i denne entré. Her handlede det om at udnytte pladsen maksimalt, fra gulv til luft. Stine valgte skydedøren Artic Plain med rammefarven Sanded blak og fyldning klart spejl. De passer perfekt til de sorte detaljer i rummet og med den blå vægfarve.

Entréen er førsteindtrykket gæsterne får af dit hjem. Så her betaler det sig at investere i gode løsninger som er funktionelle for familien, men som også ser godt ud. Skydedøre giver en glat, ryddelig overflade og dækker det som måtte befinde sig bagved. Skulle der væres uorden når det ringer på døren, så er det bare at trække døren i når det ringer på. Vælger du spejl i en eller flere døre, får du både et helfigur spejl og følelsen af en større entré.

– På grund af størrelsen på entréen har vi ikke plads til spejl på nogen af væggene, så derfor valgte vi dem i skydedørene. De har også fordelen at spejldørene reflekterer meget dagslys ind i rummet og hele rummet opleves lysere og luftigere, säger Stine.

– Vi har valgt sorte detaljer i entréen, såsom kontakter, bøjler og en praktisk bænk. Væggene er malet blå. Vi er så glade, både for designet og funktionen af vore entréløsning. Vi har fundet en løsning der fungerer fantastisk for os i vores hektiske hverdag!

Ønsker du et nyt og praktsik opbevaringssystem i entréen, anbefaler vi at du kontakter Elfa Planlægningshjælp. Book et gratis onlinemøde, hvor du sammen med Elfas planlægningskonsulent kan planlægge en skræddersyet og måltilpasset løsning til dit rum.

– Vi har nu hver vores trådkurv og derudover er pirgerne blevet bedre til at lægge og hænge tøjet tilbage, når de kommer hjem. Vi synes det er fint med skydedøre og entréen fremstår både pæn og rydelig. Og det overtøj, vi ikke bruger så tit, har vi hængende i skydedørsgarderoben, så indretningen i entréen ikke bliver for rodet, afslutter Stine.

Stines 5 bedste tip for orden i entréen:

Vælg et væghængt system så du kan holde gulvet frit. Og det bliver nemmere at rengøre.

Skydedøre med spejl giver lys og følelsen af en større entré

Opbevar sæson tøjet, der ikke bruges, andre steder.

For en lettere hverdag – giv her ting sin plads.

Giv plads til hvert familiemedlem eller kategori af opbevaring – for at gøre det nemmere at holde orden og finde det du leder efter,

Har du brug for hjælp? Det kan være svært at komme igang med at planlægge en opbevaring derhjemme, men der er planlægningshjælp at få. Elfa tilbyder et gratis møde med en planlægningskonsulent. Du får personlig hjælp til planlægning af skræddersyede opbevaringsløsninger, uanset om det er soveværelse, entré, walk-in closet, garage eller vaskerum, du skal have hjælp til. Planlægningsmødet foregår online, og du kan se planlægningskonsulentens skærm, mens du taler i telefon. Du modtager den færdige tegning via email og kan købe den igennem Elfa forhandler. Der er mulighed for at bestille varerne direkte hjem eller til afhentning i butikken.

Vil du tegne din egen løsning, kan du gøre det i Elfas 3D-planlægningsværktøj.