Sommervarmen er over os – køl af med tado°

Sommervarmen er over os – køl af med tado°

tado° lancerer næste generations Smart AC Control, der også virker til varmepumper

København 29. maj 2018 – Vi er på vej ud af en maj måned, der ser ud til at slå de seneste mange års varmerekorder for maj. Derfor vil det også være kærkomment for mange danskere, når tado° nu lancere tado°Smart AC Control v2, der gør sommeren mere cool, komfortabel og miljøvenlig. Og når det danske sommervejr, som vi kender det, på et tidspunkt vender tilbage, så kan tado°Smart AC Control v2 heldigvis også bruges til at håndtere varmepumpen i fx sommerhuset eller kolonihaven.

Men lige nu er det maj måned, og varmen er heldigvis over os. 2017 var officielt det andet varmeste år, og brugen af air conditions (AC) bliver stadig mere udbredt. Men da de forbruger en særlig stor mængde energi, er der virkelig et behov for en mere energieffektiv løsning, som ikke kompromitterer komforten.

Den nye Smart AC Control v2 er spækket med ny software og egenskaber, der kommer i kraft af tado°Smart Climate Assistant. Den inkluderer tado°Geofencing teknologi, der sikrer, at brugeren altid kommer hjem til en bolig, der er kølet ned på forhånd, samtidig med, at der ikke går energi til spilde, når der ikke er nogen hjemme. Endelig byder den på Weather Adaptation, hvilket forbedrer effektiviteten og komforten i hjemmet ved at tage højde for lokale vejrudsigter. Smart Climate Assistenten’s aktiviteter visualiseres i daglige klimarapporter, for hvert enkelt rum samt i hjemmets månedlige energibesparelsesrapport.

Den nye software i kombination med forbedrede algoritmer nedbringer EL-regningen i hjemmet mere effektivt end nogensinde før med besparelser på op til 40% på udgifterne til air condition anlæg. Af den grund kommer Smart AC Control v2 med en 100-dages energibesparelsesgaranti. I løbet af de første 100 dage kan forbrugerne få det fulde beløb tilbage, hvis ikke de føler, at tado° giver dem den forventede energibesparelse (der stilles ingen spørgsmål).

”tado° er designet til at være din personlige air condition assistent i hjemmet,” udtaler Christian Deilmann, tado’s medstifter & CPO. ”Alle fortjener at kunne fokusere på de ting i livet, der virkelig betyder noget. Det er slut med at lede efter fjernbetjeningen og rode med indstillingerne på air condition systemet eller din varmepumpe. Lad tado gøre arbejdet for dig og nyd i stedet komforten derhjemme nu med lavere energiomkostninger.”

tado°Smart AC Control v2 er Wi-Fi baseret og forbinder varmepumper og air conditions anlæg, som har en fjernbetjening med display, til internettet ved at bruge samme infrarøde signal som air condition systemets fjernbetjening. tado°Smart AC Control v2 er kompatibelt med Amazon Alexa, Google Home og IFTTT, hvilket betyder nem stemmestyring og giver brugerne mulighed for at skabe smart home scenarier.

Smart AC Control v2 kan købes for en vejledende pris på DKK 1.399 hos førende forhandlere og på tado.com.

Om tado°

tado°, der er stiftet i 2011, er europæiske markedsleder indenfor løsninger til intelligent styring af hjemmeklimaet. Med sine Smart Thermostater og Smart AC Control til opvarmning og nedkøling ændrer tado°måden, hvorpå vi forbruger energi i hjemmet. tado° Smart Climate Assistant app’en gør brug af features som Geofencing og Weather Adaptation for at skabe væsentlige besparelser i udgifterne til opvarmning og nedkøling, samtidig med at komforten forbedres. www.tado.com.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret med 31 salgskontorer i 24 lande fordelt over Europa. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Christina Vedel

PR Manager, EET Retail +45 31 31 91 06