Nyt brand skal sikre kvalitetskabler til professionelle AV fagfolk

EET Europarts introducerer et helt nyt brand med komplet sortiment af best-in-class kabler til professionelle AV installationer.

VivoLink er navnet på det nye brand, der tilbyder professionelle AV kunder et bredt sortiment af: HDMI-kabler, DisplayPort kabler, DVI-kaber, VGA-kabler, Mini Jack kabler, RCA-kabler, USB-kabler, RS232-kabler, Speaker Raw kabler samt Adaptere.

"Det vi ofte hører fra vores professionelle kunder er, at selv dyre og velkendte A-brand kabler, som de forventer, er af høj kvalitet, desværre er af meget svingende og dårlig kvalitet," siger Jesper Aarestrup, der er Business Developer, VivoLink, hos EET Group. "En af årsagerne til dette er, at mange leverandører skifter mellem forskellige producenter fra gang til gang, og det betyder, at råmaterialer og komponenter varierer i kvalitet, fra det ene parti kabler til det næste."

Kvaliteten af kabler har stor betydning for AV-installationer. Dårlige kabler, med dårlig forbindelse eller dårlig afskærmning, kan blive et dyrt bekendtskab for installatøren, der risikerer at skulle udføre tidskrævende og unødvendig support på installationer, som i virkeligheden fungerer fint, men som "fejler", ganske enkelt fordi de anvendte kabler i installationen ikke holder forbindelsen, eller er dårligt afskærmet.

VivoLink er udviklet og designet til at leve op til professionelle AV fagfolks behov. VivoLink er kvalitetskabler, produceret af kvalitetsmaterialer, solidt afskærmet og fremstillet til at sikre høj performance i de installationer, hvori de indgår.

"Med VivoLink sortimentet vil vi sikre, at vores professionelle kunder får ensartede og stabile kabel-produkter, fremstillet af kvalitetskomponenter, produceret af samme producent hver gang," siger Jesper Aarestrup.

Flere produkter målrettet professionelle AV fagfolk
I første omgang består VivoLink sortimentet af Cables & Accessories kategorien, der omfatter: HDMI-kabler, DisplayPort kabler, DVI-kabler, VGA-kabler, Mini Jack kabler, RCA-kabler, USB-kabler, RS232-kabler, Speaker Raw kabler samt Adaptere.

Senere udvides VivoLink sortimentet med flere produktkategorier, i tilsvarende high-end Pro-AV kvalitet, blandt andet: Outlet Panels & Wall Connections, Control Boxes, WhiteBoards og Active Speakers.

Alle VivoLink produkter er udviklet til at være stabile og pålidelige produkter af høj kvalitet målrettet professionelle AV fagfolk.

Oplev VivoLink på ISE 2016

EET Group præsenterer VivoLink på ISE i Amsterdam fra 9. til 12. februar 2016. VivoLink vil være at finde på Stand 1-E68.
www.iseurope.org

Distribution

VivoLink produkter distribueres af EET Europarts. For yderligere information om distribution, forhandlere og forhandling, kan EET Europarts kontaktes på tlf. 45 82 19 19. www.eeteuroparts.dk

Produktinformation og testprodukter
Henvendelse vedrørende testprodukter og detaljeret produktinformation kan ske til:

EET Group A/S
Jesper Aarestrup, Business Developer, VivoLink
jaa@eetgroup.com

About VivoLink
VivoLink is a Danish founded brand designed for AV professionals to meet their high demands.
Highest priority is stability and quality. All products are developed based on feedback from professional AV customers and the challenges they face.
VivoLink also supplies products based on customer specifications and needs.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 700.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF,
Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 42.000 forhandlere og ekspederer mere end 900.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Mikael Thulin

Managing Director EET Danmark +45 40 57 37 07