Nye tado° V3+ Smart Thermostats giver et sundere klima i hjemmet

Nye tado° V3+ Smart Thermostats giver et sundere klima i hjemmet

V3+ produkterne kommer med en nydesignet app og Air Comfort Skill, der skaber mere enkelthed, komfort og velbefindende i hjemmet.

Berlin, 31 August 2018 - tado°, der er førende indenfor styring af klima i hjemmet, lancerer i dag deres nye generation V3+ produkter ved IFA Berlin. Fyringssæsonen nærmer sig, og tado° Smart Thermostatsgiver dig nu mulighed for at interagere med dit hjem mere intuitivt end nogensinde før.

Air Comfort

Den nye Air Comfort Skill hjælper dig med at opnå en sundere luft i hjemmet, større produktivitet og en forbedret søvnkvalitet, der alt sammen giver et bedre velbefindende i hjemmet. Denne funktionalitet guider dig til et sundere klima i hjemmet ved at give dig indblik i luftklimaet i dit hjem og samtidig give dig konkrete, meningsfulde råd om, hvordan du opnår større komfort og fx forebygger svamp, der kan påvirke din sundhed.

tado° rådgiver om, hvornår og hvor længe man bør holde vinduerne åbne, eller hvordan man mindsker luftfugtigheden. Anbefalinger om hvornår de enkelte rum bør udluftes baseres på hvor frisk luften er inde såvel som ude, hvorvidt der er mennesker i rummet, og på lokale vejrudsigter. Fx vil tado° i tilfælde af, at luftforureningen er højere i myldretiden, eller pollenkoncentrationen er særlig høj i dit område, vejlede dig om, hvordan du bedst kan komme omkring disse udfordringer og fx åbne vinduet på et andet tidspunkt, end du plejer.

Ny App

Air Comfort Skill er en del af en helt ny app til V3+ produktporteføljen. Den har en række andre funktioner, som hjælper brugeren i dagligdagen, fx Geofencing, Weather Adaptation, Open Window Detection, Smart Schedules og Insightful Reports. App’en er designet således, at brugerne kan tilpasse den ved at aktivere de funktioner, de vil anvende. Brugerne kan også få adgang til Auto-Assist Skill, en abonnementsordning som automatiserer dit hjem yderligere for DKK 25 per måned eller DKK 195 per år.

Enkelthed, komfort og velbefindende

”Vi er stolte over at kunne lancere vores nye V3+ produktportefølje, som er endnu et skridt i retning af at hjælpe vores kunder med at spare energi, samtidig med at de kan nyde godt af at leve i et behageligt og sundt hjem.” siger tado°’s medstifter og CPO Christian Deilmann. ”Alle mennesker er unikke, hvilket er grunden til, at vi har tilføjet et nyt niveau af brugertilpasning i vores app, som er intuitiv at bruge og fungerer som din personlige klimaassistent.”

V3+ Starter Kit porteføljen og tilbehør

V3+ Smart Thermostat Starter Kit forhandles til en pris på DKK 1.599, mens Smart Radiator Thermostat Starter Kit nu fås med en Smart Radiator Thermostat til en pris på DKK 999. Yderligere produkter er tilgængelige i enkelt pakke eller i multi pakker, som giver mulighed for kontrol af det enkelte rum. Med en besparelse på op til 31% på varmeregningen finansierer tado° Smart Thermostats sig selv indenfor det første år. Derfor giver tado° også en 12 måneders energibesparelsesgaranti, hvor kunderne får fuld returret det første år, uden at der stilles yderligere spørgsmål.

V3+ produktporteføljen er tilgængelig hos Amazon og andre større forhandlere såvel som på tado.com. V3+ porteføljen er fuldt kompatibel med Apple HomeKit, Amazon Alexa og Google Assistant, hvor den integrerer problemfrit og forbedrer ethvert smart home.

Om tado°

tado°, der er stiftet i 2011, er europæiske markedsleder indenfor løsninger til intelligent styring af hjemmeklimaet. Med sine Smart Thermostats og Smart AC Control til opvarmning og nedkøling ændrer tado° måden, hvorpå vi forbruger energi i hjemmet. tado° Smart Climate Assistant app’en gør brug af features som Geofencing og Weather Adaptation for at skabe væsentlige besparelser i udgifterne til opvarmning og nedkøling, samtidig med at komforten forbedres. www.tado.com

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret med 28 salgskontorer i 25 lande fordelt over Europa. Koncernen beskæftiger mere end 575 ansatte, servicerer mere end 43.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.100.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Christina Vedel

PR Manager, EET Retail +45 31 31 91 06