Ny software gør de intelligente termostater fra tado° endnu mere smarte og energibesparende

Netop som vinteren og fyringssæsonen står for døren lancerer tado° en ny og opdateret software.

Den nye software fra tado° tilbyder en række funktioner, der gør det muligt, på enkel og intelligent vis, at regulere varmeforbruget i hjemmet, så der med de intelligente app-styrede tado° termostater (Smart Thermostats) kan spares endnu mere på varmen og dermed på energiforbruget.

Læs her om tado° Smart Thermostats

I den nye tado° software er særligt disse tre funktioner interessante at bemærke:

• "Open Window Detection": De pludselige ændringer der sker i temperatur og fugtighed, når et vindue åbnes, registreres af tado° Open Window Detection funktionen, og der slukkes automatisk for varmen for ikke at spilde energi.

• "Geofencing": Den velkendte tado° Geofencing-funktion er fortsat en nøglefunktion, der sikrer, at varmen automatisk sænkes, når den sidste person forlader hjemmet, og hæves igen, så det allerede er varmt, når den første person vender tilbage til hjemmet. Som noget nyt kan brugeren nu manuelt justere radius for Geofencing-funktionen.

• "Weather Adaption": tado ° justerer varmen i forhold til vejrudsigten. Det betyder, at når der forudsiges solskin sænker tado° varmen for at udnytte varmen fra solen og sikre en god varmeeffektivitet og behagelige temperaturer i hjemmet. I app´en vil effekten af dette fremover kunne ses i "Energy Savings Report".

Energy Savings Report

Med den nye softwareopdatering får brugerne nu adgang til en helt ny "energibesparelsesrapport" (Energy Savings Report), der på månedsbasis viser, hvor meget energi tado° har medvirket til at spare. For eksempel: "i sidste måned har du sparet 29% procent på din varmeregning". Endvidere vises mere detaljeret, hvilke effekter der har været af henholdsvis den akkumulerede mængde tid brugerne har været "ude-af-huset (Geofencing effekt), virkningen af varmesænkning pga. solskinstimer (Weather Adaption effekt), samt hvor ofte varmen er sænket pga. at åbne vinduer er blevet opdaget (Open Window Detection effekt).

Kan forbindes med alle betydelige "home assistants"

Home assistants som Amazon Alexa, Apple HomeKit og Google Assistant bliver mere og mere populære. De udgør den platform der kontrollerer "smart enhederne" i hjemmet, og gør det bl.a. muligt at styre enheder via stemmekontrol. tado° er en af de første producenter af smarte termostater, der kan integreres med de tre førende home assistant platforme.

tado° CEO Toon Bouten forklarer: "Med den nye software bliver tado° Smart Thermostats endnu mere intelligente for brugerne. Når du åbner et vindue regulerer tado° varmen. Når du forlader huset regulerer tado° varmen. Når solen skinner regulerer tado° varmen. tado° tager sig ganske enkelt af alt vedrørende varmereguleringen, og kan nu også styres via stemmekontrol."

Garanti for energibesparelse

Med den nye software garanterer tado°, at kunderne opnår energibesparelser. I løbet af det første år kan kunder med den nyeste tado° produkt generation, V3, opnå en "energibesparelsesgaranti" med ret til at returnere produkterne og få fuld refusion.

Distribution:

tado° produkter distribueres af EET Europarts i Norden. For nærmere information om distribution af tado° produkter i Danmark kan EET Europarts kontaktes på tlf. 45 82 19 19.

Se også www.eeteuroparts.dk

Billeder kan hentes her >> https://www.tado.com/de/press

About tado°

Headquartered in Munich, tado°, the European market leader in intelligent home climate control solutions, was founded in 2011. tado° revolutionises the way energy is consumed at home. The Smart Climate Assistant uses features such as Geofencing, Weather Adaption or Open Window Detection to save up to 31% on the annual energy bill and increase the comfort at home. tado° has 150 employees, raised over €50m in venture funding and is active across Europe and the USA.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder HP, Lexmark, IBM, Lenovo, Dell, Xerox, MicroConnect, Synology, eSTUFF, Incipio, Ubiquiti, Sandberg, Ernitec, Axis, Milestone, Bosch, Hikvision, NEC, VivoLink, Epson, Evoko, Bose, Kramer, Promethean, DataPath, Zebra, Aures, Honeywell, Datalogic, Datamax-O'Neil, Capture, B&O Play, Loewe, Clint, Maximum, knomo, Samsonite, Sony, Panasonic, Vifa, Netatmo, Tado og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret med 35 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Relateret materiale