Lyddesign møder det højeste nord i Vifas nye Reykjavik højttaler

Lyddesign møder det højeste nord i Vifas nye Reykjavik højttaler

Reykjavik er den til dato mindste højttaler i Vifas produktserie, men ikke desto mindre byder den nye Bluetooth højttaler på en forbløffende stærk 360-graders lydoplevelse.

Hvis småt er godt, kan den nye Reykjavik højttaler betegnes som intet mindre end enestående. Det ultra-kompakte look, der sender tankerne i retning af sandslebne strandsten, er lige så dragende og underspillet som den rå, islandske natur, der har været inspirationskilden til det nye design.

“Vi ønskede at udvide vores sortiment af bærbare højttalere, der allerede omfatter modellerne Helsinki og Oslo,” siger Michael Sørensen, Vifas administrerende direktør: “Som det har været tilfældet med alle vores højttalere, ønskede vi at udfordre de fysiske muligheder for at skabe stor lyd. Og jeg må sige, at vores ingeniør-team endnu engang har løst opgaven med bravur. Selvom Reykjavik er ganske lille, har den en overraskende stærk lyd takket være en række gennemtænkte, tekniske løsninger.”

Det nye sort

På materialefronten er der også sket nyt. Reykjavik fås naturligvis med det klassiske, højkvalitets Kvadrat uld-betræk, der er et af Vifa produkternes kendetegn. Men den nye højttaler kommer også i en rå og skarp udgave af anodiseret aluminium. En helt ny type overflade for brandet, og en hyldest til de islandske muser.

“Aluminium versionen bærer en farve kaldet Lavastone Black. Vi var igennem et utal af prototyper, før vi fandt frem til netop det her specielle metalcover i netop den her farve. Tilsammen fører de tankerne hen på det høje nords sprækkede, tågede landskaber, og jeg håber, at det helt nye look bliver mindst lige så vel modtaget som den lidt blidere stof-version af Reykjavik i farven Sandstone Grey,”
siger administrerende direktør Michael Sørensen.

Det nye overflademateriale er robust og resistent og matcher perfekt det nomadeliv, en bærbar højttaler kan udsættes for. En læderstrop fuldender designet og giver mulighed for at medbringe eller hænge højtaleren, hvor end man ønsker.

Vifa nummer fem

Reykjavik er den femte Bluetooth-højttaler lanceret af Vifa på blot tre år. Den danske producents lyd-rødder rækker hele vejen tilbage til 1930’erne som underleverandør til audio-industrien. I 2014 besluttede Vifa at lancere sin egen produktrække af trådløse højttalere; produkter, der bygger på brandets solide erfaring med lyd og dets stolte håndværkstraditioner. Resultatet er blevet en serie luksuriøse, super-intuitive og stærkt æstetiske højttalere, der til fulde lever op til det krav om autentisk lyd, der har været Vifa’s kerneværdi gennem alle årene.

“Vi er bare så stolte over at være lykkedes med at skabe Reykjavik og dermed bygge videre på vores tradition for enestående lyddesign,” konkluderer Vifas administrerende direktør, Michael Sørensen.

Vejledende udsalgspris for Reykjavik er kr. 1.699.

Produktfotos: Høj-/lavopløselige billeder kan downloades på www.vifa.dk/press (Login: design)

Forhandlere:

EET Europarts distribuerer Vifa produkter i Danmark.

Vifa forhandles bl.a. hos Illums Bolighus og øvrige forhandlere oplyses hos EET Europarts på tlf. 45 82 19 19. www.eeteuroparts.dk

Om Vifa

Vifa er en international producent af trådløse og bærbare kvalitetshøjttalere i et eksklusivt nordisk design. Virksomheden blev grundlagt i starten af 1930’erne i Danmark og indtog hurtigt positionen som en foretrukken leverandør af højttalerenheder til velkendte high-end audiobrands. I dag er Vifa et selvstændigt audiobrand, der udvikles og designes i Danmark.www.vifa.dk

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder HP, Lexmark, IBM, Lenovo, Dell, Xerox, MicroConnect, Synology, eSTUFF, Incipio, Ubiquiti, Sandberg, Ernitec, Axis, Milestone, Bosch, Hikvision, NEC, VivoLink, Epson, Evoko, Bose, Kramer, Promethean, DataPath, Zebra, Aures, Honeywell, Datalogic, Datamax-O'Neil, Capture, B&O Play, Loewe, Clint, Maximum, knomo, Samsonite, Sony, Panasonic, Vifa, Netatmo, Tado og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret med 35 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.