Lanceringen af "Next Generation Podspeakers" tiltrækker stor opmærksomhed på IFA

Danske Podspeakers´ præsentation af en ny serie opgraderede produkter er et tilløbsstykke på EET Europarts' stand.

Den originale MiniPod er en af verdens mest anerkendte højttalere, et ægte design ikon, og den model, som blev begyndelsen til Podspeakers´ succes. Siden den første lancering i midten af 1990´erne, har MiniPod´en været et benchmark for, hvad man kan opnå, når man skaber et ukonventionelt design.

MiniPod displayed in MoMA Design Stores in New York

Next Generation Podspeakers

Play Music Wirelessly - Hi-Fi sound - Stereo Pairing - Colours and Kevlar

Lanceringen af de helt nye og modificerede versioner af MiniPod samt BigPod og The Drop, skete ved åbningen af IFA, og interessen for de nye højttalere har været enorm.

En af de væsentligste designændringer er udskiftningen af den gule Kevlar farve - som har været kendetegnende for Podspeakers lige siden den allerførste lancering af MiniPod, der blev introduceret af Bowers & Wilkins - til en ny og moderne mørkegrå Kevlar farve. En anden tydelig designændring er de såkaldte Hoops (trim rings / pynteringe), som omkranser Kevlar basenheden. Både Hoops, og de velkendte Spikes (små ben, som højttalerne placeres på), kan nu udskiftes med pynteringe og ben i ægte træ eller metal. I det nye design fås de udskiftelige dele i to forskellige ægte træsorter, og i fire forskellige metalfarver i massiv aluminium. Pynteringene fastgøres ved hjælp af magneter, og er derfor lette at udskifte. Med de nye design features kan man give sine Podspeakers et helt unikt og individuelt DIY look.

Udover en omfattende opgradering af lydbilledet på MiniPod, BigPod og The Drop, er en anden vigtig opgradering muligheden for at lave Stereo Parring, som sker ved at parre to Stand-Alone Bluetooth-højttalere til en True Wireless FULL ACTIVE stereo løsning.

Global Brand Manager, Lise Vestergaard siger: "Vi har haft store forventninger til præsentationen af "Next Generation Podspeakers" her på IFA, og indtil videre er vi ikke blevet skuffet. Både forhandlere og forbrugere har taget virkelig godt imod produkterne, og været begejstrede over både den forbedrede lydkvalitet, de nye features og det nye design. Så jeg er ret sikker på, at Podspeakers også i fremtiden kommer til at levere fantastisk lyd og cool design til de mange "fans", der elsker at lytte til musik med både øjne og ører."

"Next Generation Podspeakers" er en omfattende opgradering af de berømte og ikoniske højttalere, elsket og påskønnet af hi-fi-entusiaster over hele verden.

Firmaet bag Podspeakers brandet er EET Group, hvorfra CEO John Thomas udtaler: "Vi vil fortsætte med at puste nyt liv i Podspeakers produkterne og sikre, at de matcher behovene hos den moderne generation og forbruger, og hos de mange Podspeakers fans verden over. Og så glæder vi os over at kunne løfte dette berømte og ikoniske danske højttaler brand til nye højder."

IFA Hal 7.2a Stand 109

Forhandlere, forbrugere, journalister og andre interesserede er meget velkommen til at besøge os på IFA: Stand 109, Hal 7.2a

I butikkerne

De nye produkter vil være i butikkerne i løbet af november 2016.

Distribution:

Podspeakers produceres af EET Group A/S.

For yderligere information om distribution, forhandlere og forhandling, venligst kontakt:

EET Group A/S
Podspeakers

Brian Larsen, Commercial Director
Mobile +45 20 212 002
e-mail bla@podspeakers.dk

Tempovej 41 . 2750 Ballerup . Denmark

Podspeakers for the modern generation

Danish company Scandyna’s history goes back to 1965 and includes the overwhelming success and iconic status of the Podspeaker range in the 1990s. Today Podspeakers continue to impress hi-fi enthusiasts with their unique design and impressive sound.

The company behind the Podspeakers brand today, EET Group, continues to breathe new life into the Podspeakers range, and to ensure that the speakers match the needs of the modern generation. The digital audio era for streaming services is growing, as are the new concepts of multi-room and interoperability between brands and platforms.

The Podspeakers’ functionality and performance will change accordingly and will follow this trend, but the core focus on iconic design with great sound will stay the same.

EET Group hopes to bring the brand and history of Scandyna and Podspeakers great success in the years to come, and truly believes, that the design is significant enough to remain iconic as a modern classic that will continue to be relevant to a lifestyle and design oriented global audience.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF,
Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 32 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.