Ikonisk dansk højttalervirksomhed opkøbt af EET Europarts

Ikonisk dansk højttalervirksomhed opkøbt af EET Europarts

EET Europarts har opkøbt Scandyna, den danske højttalervirksomhed og producent af de unikke og skulpturelle Podspeakers.

Opkøbet af Scandyna, der sker med virkning pr. 1. juni, er et led i EET Europarts´ ambitiøse vækststrategi for forretningsområdet Home Entertainment & Lifestyle Electronics.

"Vi er meget tilfredse med, at det er lykkedes os at indgå en aftale om køb af dette enestående design brand,"
siger CEO John Thomas, EET Group. "Vi ønsker at fokusere på design og kvalitet, når det gælder Home Entertainment & Lifestyle produkter, og de unikke Podspeakers fra Scandyna, med deres sublime lydkvalitet og ikoniske designs, er et perfekt match til vores sortiment af high-end brands, som i forvejen tæller både B&O PLAY, Loewe, Vifa og Clint."

For to år siden købte EET Europarts aktiviteterne i den danske audio/video og design virksomhed, ViewMedia, og etablerede Clint Digital. Nu to år senere har de trådløse Asgard™ streaming og multiroom højttalere, FREYA og ODIN, fra Clint modtaget hele to prestigefyldte Red Dot Awards og desuden to af de hæderkronede iF Awards for fremragende design og enestående funktionalitet.

"Skandinaviske design brands og produkter er i høj kurs, og europæiske kunder efterspørger kvalitetsprodukter, der skiller sig ud fra mængden. Scandyna Podspeakers er i en årrække blevet solgt, med succes, i Norden, og vi er overbeviste om, at vi med EET Europarts´ distributionsnetværk, er i stand til at udbrede denne succes på såvel europæisk som på verdensplan."

About Scandyna Podspeakers

The Podspeaker design draws on organic shapes that create a magical experience at the intersection of sound and form. No matter where they are placed, the speakers draw the eye due to their unparalleled performance and their stylish appearance. Podspeakers create the ideal conditions for listening to and experiencing music. The sculptural curves are testament to an experimental and imaginative take on design, a desire to break with tradition and create something new in the fields of aesthetics and audio. Regardless of their shape, the sublime sound quality and stylish design of your Podspeakers stimulate all your senses, bringing music to life. They help create atmospheric rooms that inspire and give joy.

www.podspeakers.dk

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 600.000 varenumre fordelt på mere end 500 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 500 ansatte, servicerer mere end 42.000 forhandlere og ekspederer mere end 900.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.