EET Europarts valgt som nordisk distributør for Genetec

EET Europarts valgt som nordisk distributør for Genetec

Samarbejdet skal dels sikre Genetec en stærk markedsdækning i Norden, og dels supplere EET Europarts´ produktudbud med Open-Platform-baserede IP løsninger.

Genetec er en af verdens førende producenter af IP-baserede overvågnings- og sikkerhedsløsninger.

Som led i distributionsaftalen skal EET Europarts blandt andet distribuere Genetec™ IP-based VMS, Genetec™ Access Control, Genetec™ ALPR (Automated License Plate Recognition) samt Genetec™ cloud-baserede sikkerhedsløsninger til sit omfattende netværk af certificerede installatører og forhandlere.

"Norden er et af de hurtigst voksende markeder for Genetec i Europa, og EET Europarts er en af de stærkeste distributører i Norden. Så vi er overordentligt tilfredse med at kunne tilføje EET Europarts på vores liste over Certified Partners,”
siger Nick D’hoedt, Genetec Regional Sales Director for Scandinavia, Benelux and DACH (Germany, Austria and Switzerland).

“Med EET Europarts´ produkt- og markedskendskab samt omfattende kundeportefølje, kan vi både øge vores nordiske markedsdækning betydeligt, og samtidigt sikre vores eksisterende kunder en fortsat kompetent ekspertrådgivning omkring køb af sikkerheds- og overvågningsløsninger," tilføjer D’hoedt.

Bo Ørbjerg, Group Sales Director for Surveillance & Security hos EET Group siger om samarbejdet med Genetec: "Genetecs produkter og løsninger er et ideelt match for os, og passer perfekt ind i vores produktstrategi på alarm- og adgangskontrol-området. Så vi glæder os over, at vi nu også kan tilbyde vores kunder det komplette sortiment af Genetec™ IP-baserede sikkerhedsløsninger."

Distribution:
For yderligere information om distribution af Genetec produkter kan EET Europarts A/S kontaktes på tlf. 45 82 19 19.

Se også: www.eeteuroparts.com

About Genetec™
Genetec™ develops open-platform software, hardware and cloud-based services for the physical security and public safety industry. Its flagship product, Security Center, unifies IP-based video surveillance, access control and license plate recognition (LPR) into one platform. A global innovator since 1997, Genetec™ is headquartered in Montreal, Canada, and serves enterprise and government organizations via an integrated network of resellers, integrators and consultants in over 80 countries.

Genetec™ was founded on the principle of innovation and remains at the forefront of emerging technologies that unify physical security systems.

For more information about Genetec™, visit: www.genetec.com

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 700.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF,
Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 42.000 forhandlere og ekspederer mere end 900.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Mikael Thulin

Managing Director EET Danmark +45 40 57 37 07