EET Europarts satser på Smart Home kategorien som nyt forretningsområde

EET Europarts satser på Smart Home kategorien som nyt forretningsområde

Sortimentet af intelligente temperaturstyrings produkter, fra den markedsledende tyske producent tado°, er blandt de første IoT-produkter der lanceres i kategorien.

Smart Home kategorien vil fremover være et strategisk fokusområde og en vigtig del af EET Europarts' vækststrategi. En ny nordisk distributionsaftale med tyske tado°, der er europæisk markedsleder inden for intelligente temperaturstyrings produkter og -løsninger, er allerede på plads, og flere distributionsaftaler er undervejs.

"IoT har holdt sit indtog, og spiller i dag en vigtig rolle for måden vi lever på. Masser af IoT-produkter til det smarte hjem er allerede på markedet og har fundet vej til tusindvis af husstande over hele verden," siger Group CEO John Thomas, EET Group. "Produkter og løsninger der på intelligent vis kan styre indetemperaturer er blandt de Smart Home produkter, der genererer mest værdi for brugerne, fordi der her kan opnås flest besparelser og flest fordele for brugerne. Derfor er netop denne produkttype blandt de vigtigste i kategorien, og vores partnerskab og distributionsaftale med tado° er således et perfekt afsæt til at opbygge forretningsområdet for Smart Home."

Aftalen med tado° omfatter distributionsrettigheder for den komplette tado° produktportefølje i Danmark, Sverige, Norge og Finland, og de første produkter er klar til at blive lanceret.

De intelligente produkter fra tado° kan forbinde både gamle og nye varmeanlæg til internettet via intelligente termostater (Smart Thermostats), som giver brugerne mulighed for nemt og enkelt at styre og kontrollere indetemperaturer i boligen, og opnå besparelser på helt op til 31 % af deres energiforbrug. De nye tado° Smart Radiator Thermostats, intelligente radiator-termostater, kan anvendes i boliger der ikke har eget centralvarmeanlæg, og hvor brugeren ønsker at styre temperaturer i individuelle rum, eller på individuelle radiatorer. tado° Smart Radiator Thermostats er p.t. de eneste radiatortermostater på markedet med geolocation-baseret styring og automation. Tredje generation af tado° produkterne (v3) har mere avancerede funktioner og kan blandt andet stemmestyres, f.eks. via Alexa (Amazon Echo), og integreres via IFTTT og Echo.

"Intelligent temperaturstyring er en essentiel funktion for begrebet Smart Home, og vi er meget glade for samarbejdet med EET Europarts. Vi får nu adgang til at tilbyde Europas førende løsninger inden for intelligente termostater til hele Norden," udtaler CEO Christian Deilmann fra tado°. "EET Europarts har stor succes med at tilbyde banebrydende teknologiske produkter og løsninger på det nordiske marked, og vi er overbeviste om, at de mange fordele, i form af store energibesparelser, høj komfort og brugervenlighed, som tado° sortimentet bibringer brugerne, vil blive rigtig godt modtaget."

tado° produkterne er certificeret og godkendt til Amazon Echo og IFTTT.

De første tado° produkter i Smart Home kategorien er tado° v3 Smart Thermostat og tado° Smart Radiator Thermostat.

Disse helt nye produkter til intelligent temperaturstyring kan styres med stemmestyring (voice control) og alle produkter er kompatible med Amazon Echo og IFTTT integration.

”Begreberne Smart Home og IoT har været buzzwords i branchen i flere år, men både forbrugere og forhandlere, har haft svært ved at forholde sig til, hvad begreberne egentlig dækker over,” siger Allan Friis, der er Sales Director for Retail divisionen hos EET Europarts A/S. "Hos EET Europarts definerer vi Smart Home som en kategori af intelligente IoT produkter, der af forbrugerne anvendes i hjemmet til at skabe en eller anden form for effektivitet, optimering, besparelse, convenience eller anden fordel. Der, hvor der, efter vores vurdering, kan skabes de største målbare fordele for forbrugerne, er på områder som: varmeregulering, lysregulering, sikkerhed, strømforsyning, indeklimaregulering, automatisering og netværk. For at Smart Home produkter bliver rigtig smarte, er det nødvendigt med et brugervenligt økosystem, dvs. et system til styring og kontrol af produkterne. Og systemet skal være nemt og intuitivt for brugerne at tilgå og benytte. Med Google Home, IFTTT, Amazon Echo og ikke mindst Apple HomeKit, som er præinstalleret på samtlige iPhones, tror vi at disse økosystemer nu er klar, og at Smart Home kategorien står foran sit gennembrud.”

Intelligent temperaturstyring

Internet-forbundne termostater fra tado° gør det nemt og enkelt for brugerne at foretage temperaturstyring i boligen, og gør opvarmning/nedkøling langt mere energieffektivt end nogensinde før.

Til alle boliger

tado° termostater kan installeres på næsten alle varmeanlæg og radiatorer.

Certificering

tado° Smart Thermostats er certificeret af det tyske Frauenhofer Institute for Building Physics IBP.

Installation

Et Starter Kit udgør den nødvendige basisinstallation for en tado° løsning. tado° tilbyder to typer af Starter Kits: En til boliger med eget varmeanlæg, og en til boliger med radiatortermostater. Hvert Starter Kit indeholder en Internet Bridge, som sættes i internetrouteren, og dermed forbinder alle tado° enhederne til internettet. Extension Kit og ekstra termostater kan tilføjes til flere zoner og flere rum.

Distribution:

tado° produkter distribueres af EET Europarts i Norden. For nærmere information om distribution af tado° produkter i Danmark kan EET Europarts kontaktes på tlf. 45 82 19 19.

Se også www.eeteuroparts.com

About tado°

Headquartered in Munich, tado°, the European market leader in intelligent home climate control solutions, was founded in 2011. With its Smart Thermostat and Smart AC Control, tado° revolutionises the way energy is consumed at home. Through the use of a geo-aware app, tado° automatically adjusts the temperature based on the residents’ locations, enabling households to significantly save on energy costs while reaching a higher level of comfort.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre fordelt på mere end 700 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF,
Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 34 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger mere end 500 ansatte, servicerer mere end 44.000 forhandlere og ekspederer mere end 1.000.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.

Relateret materiale