EET Europarts går ind på LED-markedet som distributør for Thomson Lighting

EET Europarts går ind på LED-markedet som distributør for Thomson Lighting

Den globale belysningsindustri står over for et klart skifte fra traditionelle belysningsteknologier til LED. EET Europarts er ny distributør af Thomson Lightings LED-produkter og teknologier på dette nye, bæredygtige og stærkt voksende marked.

I følge en McKinsey rapport* sker der i disse år en transformation af den globale belysningsindustri fra traditionelle belysningsteknologier til LED. Årsagerne er flere, men især skærpede regler og ny lovgivning om reduktion af energiforbrug er medvirkende til, at den energieffektive LED-belysning vinder indpas. Samtidigt har et fald i priserne på LED-produkter gjort disse mere konkurrencedygtige i forhold til andre belysnings-produkter, når også LED-produkternes længere levetid tages i betragtning.

Ifølge McKinsey vil det globale belysningsmarked vokse med 5 procent frem til 2016, og med 3 procent derefter frem til 2020. I Vesteuropa forventes andelen af LED-belysning at udgøre 72% af det totale belysningsmarked i 2020, hvor andelen i 2012 udgjorde 15%. Den samlede værdi af LED markedet (i Vesteuropa) anslås til at udgøre 12,6 mia. euro i 2020.

"Som markedsanalyser klart viser, vil LED blive den vigtigste belysningsteknologi de kommende år. Thomson Lighting er en af de førende virksomheder på LED-området, og vi har derfor også store forventninger til samarbejdet," lyder det fra Allan Friis, der er Sales Director, Retail, hos EET Europarts i Danmark. "Med LED-sortimentet fra Thomson Lighting kan vi tilbyde vores forhandlere og professionelle installatører et komplet udvalg af energieffektive, bæredygtige og prisstærke LED-produkter."

“Vi tror på, at vores enestående LED-sortiment på perfekt vis supplerer EET Europarts eksistrende forretning, og vil medvirke til at skabe masser af nye forretnings- og indtjeningsmuligheder for EET Europarts´ forhandlere”, siger Patrick Mathieu, Thomson’s General Manager med ansvar for Lighting. “LED-markedet, som er et helt naturligt område for IT-professionelle at bevæge sig ind på, er stærkt voksende. Og vores intention er fortsat at udbyde meget innovative LED-produkter til meget konkurrencedygtige priser. Inden længe vil vi desuden være de første i verden, der lancerer Li-Fi produkter, som kan transmittere data via lys!”

LED belysning:

LED er elektriske løsninger, der anvender Light-Emitting-Diodes (lys-afgivende-dioder). LED forbruger mindre energi end glødepærer og halogen-pærer, med en tilsvarende lysstyrke, men med en længere levetid. Endvidere er elektricitetsforbruget op til 80% lavere ved brug af LED pga. en langt mindre varmeafgivelse.

LED reducerer således energiforbruget, men giver alligevel en høj lyseffektivitet.

LED løsninger er både bæredygtige og miljøvenlige:

• De indeholder ikke giftige stoffer som kviksølv og bly
  • De afgiver ikke ultraviolet og infrarødt lys
  • LED udsender 80% mindre kulstof og kuldioxid end glødepærer
  • LED løsninger har kontrolleret genanvendelse
  • LED løsninger afgiver meget lidt varme, og forbruger dermed mindre energi
  • LED løsninger har 4 til 10 gange længere levetid end andre lyskilder

Thomson Lighting Certification:

Thomson Lighting produkter gennemgår certificerede testforløb på nogle af Europas mest velrenommerede laboratorier: DEKRA, TUV og VERITAS.

Produkt sortimentet:

Thomson Lighting sortimentet omfatter mere end 150 varenumre, og indeholder bl.a.: LED lyspærer, LED downlights, LED panel lights, LED cob spot lights, LED lysstofrør, LED strips, LED projektører, LED park lights, LED spot on rails. LED portholes and LED highbays. Alt til både indendørs og udendørs løsninger, og til virksomheder, institutions-, industri- og hjemmeinstallationer.

EET Europarts tilbyder hele Thomson Lighting sortimentet til sit europæiske forhandlernetværk.

Se mere på www.eeteuroparts.dk

For yderligere information om Thomson Lighting se mere på: www.thomson-lighting.fr/en

# # #

(*) Kilde: McKinsey’s 2011 “Lighting the way” report samt Updated McKinsey 2012 Global Lighting Market Model.

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker  og produkter. Mere end 400.000 varenumre fordelt på mere end 300 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 26 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 400 ansatte, servicerer mere end 40.000 forhandlere og ekspederer mere end 750.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.