Digitale TV-kanaler kan også ses på analoge TV-apparater

Digitale TV-kanaler kan også ses på analoge TV-apparater

Når YouSee den 9. februar 2016 slukker for de analoge kanaler, vil kabel-kunder med analoge TV-apparater stadig kunne se de digitale TV-kanaler fra YouSee - de behøver blot at tilkoble en set-top-boks.

Er du en af de mange tusinde danskere, der stadig har et analogt fjernsyn stående, behøver du ikke fortvivle, hvis du gerne vil beholde det: Du kan nemlig stadig bruge dit fjernsyn til at modtage YouSee´s kanaler, når blot du tilkobler en set-top-boks, som omformer det digitale signal til et analogt signal.

Derfor slukkes de analoge kanaler
Det giver god mening at slukke for de analoge kanaler af flere årsager: dels fylder én analog tv-kanal det samme som seks digitale tv-kanaler, og dels er YouSee p.t. nødsaget til at sende kanalerne både analogt og digitalt.

Med det voksende behov for plads i kablerne til bredbåndstransmission, HD-kanaler, og andre tjenester og services, er det nødvendigt at prioritere, hvad kabelpladsen skal bruges til. Det gælder ikke mindst, når der på et tidspunkt skal sendes i UHD/4K kvalitet.

Løsningen er enkel
For de som stadig har analoge TV-apparater stående - og YouSee anslår, det drejer sig om minimum mellem 40.000 og 80.000 husstande - findes der en enkel løsning på problemet: Tilkobling af en set-top-boks, der modtager og omformer det digitale signal til et analogt signal, som TV-apparatet kan vise.

På markedet findes en række set-top-bokse til DVB-C modtagelse (digital kabelmodtagelse), som er det format, YouSee udsender i.

Herunder er to eksempler på set-top-bokse, som er YouSee Ready (YouSee-godkendt).

YouSee Ready mærket er garanti for det mest sikre produkt, der giver den bedste billedkvalitet og tv-signal fra YouSee. Læs mere om YouSee Ready mærket på: http://yousee.dk/ready.aspx

MAXIMUM XO-506 C DVB-C SET-TOP-BOKS
Kompakt YouSee-godkendt set-top-boks til modtagelse af alle digitale programmer fra bl.a. YouSee og Stofa. Har indbygget Common Interface til f.eks. YouSee CAM-modul og Smart Card.

• Til modtagelse af digital kabel-TV, fra bl.a. YouSee, Stofa, ComX, Waoo etc.
  • Mulighed for CAM-modul og Smart Card til ekstra betalings-tv og ”bland-selv kanaler”
  • Optage / time-shift funktion via ekstern USB-harddisk (USB-disk medfølger ikke)
  • Elektronisk programguide og dansk menu samt dansk manual
  • Vejledende udsalgspris kr. 799,-

CLINT-DC3 DVB-C SET-TOP-BOKS

• Til modtagelse af digital kabel-TV, fra bl.a. YouSee, Stofa, ComX, Waoo etc.
  • Elektronisk programguide og dansk menu samt dansk manual
  • Vejledende udsalgspris kr. 799,-

Forhandlere:

EET Europarts er distributør af Clint og Maximum produkter, der omfatter et bredt sortiment af set-top-bokse til digital kabel-tv til vejledende udsalgspriser fra kr. 599,-

Produkterne forhandles blandt andet hos FONA, Expert, POWER og AV-Connection. Øvrige forhandlere oplyses hos EET Europarts på tlf. 45 82 19 19.

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 700.000 varenumre fordelt på mere end 500 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF,
Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 500 ansatte, servicerer mere end 42.000 forhandlere og ekspederer mere end 900.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.