Tag hovedpinen ud af vagtplanlægningen

Er du en af mange der makker rundt med excel-ark når vagtplanen skal strikkes sammen?

Det kan være et puslespil at lægge og endnu værre at holde styr på ændringer, der skal kommunikeres til de berørte. Det kan gå såfremt der ikke sker ændringer… men det gør der jo altid i det vi kalder livet!

Det kan både være strukturelle ændringer til arbejdsforhold der skaber ændringer i en vagtplan, eller det kan være medarbejdernes liv der ikke forløber som forventet, på grund af sygdom eller syge børn og uforudsete begivenheder. Virksomheder der er afhængige af god vagtplanlægning kan med stor fordel benytte et system, der også arbejder sammen med tidsregistrering. Et sådant vagtplanlægningssystemhar danske TimeMSystem udviklet, og de har automatisk indarbejdet overenskomster, arbejdstidsregler, lokalaftaler, erstatnings-fridage, arbejdstider, og fridage i de forskellige vagt-skabeloner.

Det betyder at den der planlægger vagter uden besvær kan holde styr på både reelle arbejdstimer, ferier, afspadsering, omsorgsdage og sygdom. De medarbejdere som indgår i vagtplanen vil til gengæld kunne se deres vagter og eventuelle ændringer på både mobil-telefonen og i deres outlook-kalender. Ændringer som på den måde er distribueret til alle foretages med enkelte klik, når først din virksomheds skabelon er sat op en gang for alle.