Skab et godt arbejdsmiljø med den rette belysning

Skab et godt arbejdsmiljø med den rette belysning

Virksomheder bruger utallige mængder tid, energi og ressourcer på at ansætte de mest kvalificerede kandidater. Desværre tænker mange virksomheder ikke på at sikre, at deres medarbejdere kan præstere sit bedste.

Især har belysningen i store kontorlokaler en negativ indflydelse på arbejdsmiljøet og produktiviteten, hvis den ikke er helt rigtig – og det er noget, som mange virksomheder overser.

Find den rette belysning til kontorlokalet

For mange af os er en lampe blot en lampe. Vi kan naturligvis kende forskel på en bordlampe og et lysstofrør, samt hvordan nogle former for belysning ikke fungerer lige så godt som andre. Men ikke desto mindre er det vigtigt at finde den rette belysning til rummet - særligt hvis det i en arbejdssammenhæng.

Belysning på lavere niveauer har en tendens til at udløse en følelse af afslapning. Kroppen forbinder manglen på skarpt lys med nat og begynder at forberede sig på søvn. Selvom dette niveau af lys er passende til at skabe en følelse af komfort, vil det drastisk mindske produktiviteten på en arbejdsplads. Skal produktivitetsniveauet være på sit højeste, skal belysningen være skarpere og klarere.

I en skarpere belysning – dog ikke for skarp – vil medarbejdere få mulighed for at føle sig effektive og fokuserede, mens følelsen af afslapning formindskes. I et rum, hvor et produktivt arbejdsmiljø er vigtigt, såsom i store kontorlokaler, vil dette sikre, at arbejdet klares på den mest effektive måde. Det kan du få hjælp til af en gørtler, der restaurerer og designer lamper og belysning til store rum.

Gørtleren er en håndværker, der kan specialfremstille og designe lamper til et enkelte rum i smukke materialer såsom messing, kobber og andre metaller. Søger du en professionel sparrings- og samarbejdspartner, så kan Okholm-lighting.dk være behjælpelige på dette område.