Derfor skal du have en LEI-kode

Derfor skal du have en LEI-kode

Har du en virksomhed, og ønsker du at handle med værdipapirer, så skal du i de fleste tilfælde have en LEI-kode. Er du i tvivl om, hvordan du får en LEI kode, så læs med videre her.

Hvad er en LEI-kode?

LEI er betegnelsen for Legal Entity Identifier, hvorfor det også kaldes for et internationalt CVR-nummer.

Et LEI-nummer er lovpligtigt for stort set alle virksomheder, der gerne vil handle med værdipapirer. Det gælder både, når det kommer til salg og køb af værdipapirer. Selve LEI-koden består af en 20-cifret kode, og du kan hverken få lov til at købe eller sælge værdipapirer uden denne kode.

Du skal dog være opmærksom på, at disse regler ikke gælder for enkeltmandsvirksomheder.

Sådan får du en LEI-kode

Har du brug for en LEI-kode, er det både nemt, enkelt og ligetil at bestille dit LEI-nummer hos Leiservice.dk. Processen er så hurtig, at du kan få en ny LEI-kode på kun to timer, hvis du laver din bestilling inden kl. 18.00. Desuden koster det kun 349 kroner for et år. For at bestille et LEI-nummer skal du gøre følgende:

1.Lav din ansøgning

2.Dine data bliver valideret

3.Du modtager din LEI-kode

Leiservice.dk sikrer dig, at du får Danmarks billigste LEI-oprettelse pr. oktober 2020. Hvis du har et spørgsmål, er du ligeledes garanteret, at du får svar på din henvendelse inden for 12 timer fra en dansk kundeservice. Selve nummeret bliver desuden automatisk fornyet, når der er brug for det. Det skal du derfor ikke selv tænke over.