Dæk dit bord med smukke krystalglas fra Lyngby

Med en serie af flotte karafler og forskellige glas i bagagen har Lyngby de seneste år gjort sig bemærket på det danske isenkræmmermarked. Der er hverken sparet på æstetik eller skønhed fra Lyngby designernes side i skabelsen af glassene.

De traditionsrige og moderne Lyngby glas har siden 1940 været et sikkert hit på isenkræmmermarkedet og har sat et tydeligt præg på de danske middagsborde lige siden. Lyngby glassene består af elegante whiskyglas, karafler og vaser, der tilsammen udgør et unikt sortiment af det klareste, danske design.

Tilmed har Lyngby skabt en flot serie af forskellige glas og karafler, som er fremstillet i et klart materiale af miljøkrystal. Med miljøkrystal menes der, at den blyfri del af glasmassen behandles, så glasset i sig selv fremstår ekstra klart og med en god kvalitet. Ydermere er glassene fri for eventuelle sundhedsskadelige stoffer. Men miljøkrystallen betyder ikke blot, at glasset fremstår ekstra klart, det betyder også, at krystalglassene kan tåle at komme i opvaskemaskinen. At glassene kan komme i opvaskemaskinen er en sensation, da mange krystalglas er for sårbare til at kunne tåle opvaskemaskinen.

Med krystalglas fra Lyngby tilfører man ikke bare sit bord en ekstra grad af skandinavisk æstetik. Glassene er på grund af mulighed for opvaskemaskine et praktisk glas at dække med til større selskaber.