Sådan vælger du lagerkasser

Sådan vælger du lagerkasser

Hvis lagerkasser er en nødvendighed for dig og din virksomhed, skal du overveje, hvilke typer du skal vælge. Der findes nemlig en lang række af forskellige former for lagerkasser, så du kan være sikker på at finde en variant, der passer netop til dine behov. Det vigtigste er, at du ender med lagerkasser, der er en hjælpende hånd og giver dig et godt overblik.

Hvilken størrelse skal lagerkasserne have?

Til at starte med er det en god idé at tænke over, hvor du vil placere dine lagerkasser. Vil du stille dem samlet på en lagerreol, er det eksempelvis vigtigt, at du tjekker målene, så der er plads nok til de specifikke kasser. Det er nemlig ikke særlig smart, hvis du ender med at købe lagerkasser, der slet ikke er plads til.

Derudover er det vigtigt, at du inden købet ved, hvad der skal være i kasserne. Det hjælper dig med at beslutte, om det skal være større eller mindre kasser, samt om de skal være med eller uden låg.

Materialet er også en vigtig overvejelse

Ved valg af lagerkasser bør materialet også indgå i dine overvejelser. Langt de fleste lagerkasser er udført i plastik, men du kan ydermere finde kasser i andre materialer. Det kan eksempelvis være enten pap eller metal.

Dog er plastkasser den mest populære type, da de bare er nemmere at håndtere og kan holde til lidt af hvert. Desuden kan du få plastkasser i flere forskellige farver. På den måde kan du vælge lagerkasser, der matcher din virksomhed perfekt.