Gør noget godt for din virksomhed med en branddør

Gør noget godt for din virksomhed med en branddør

Alle ejere af en virksomhed vil typisk gøre alt, hvad de kan for at passe godt på den. Det kan du gøre på mange forskellige måder. Du kan blandt andet sørge for, at der er en eller flere branddøre. Det er heldigvis yderst sjældent, at der opstår brand i en virksomhed, men det sker desværre af og til. Det vil sige, at din virksomhed kan blive ramt af en brand lige såvel, som din konkurrent kan.

Har du brug for, at branddøren er åben eller lukket til hverdag?

Der findes et hav af branddøre på markedet, så det bør ikke være svært at finde en, der passer perfekt til din virksomhed. Mange branddøre er selvlukkende, da de er forsynet med en dørpumpe, der sørger for at lukke døren hver gang, at nogen går gennem den.

Men det er ikke altid det mest optimale for en virksomhed, at døren er lukket til alle tider. I disse tilfælde er der en anden løsning, så du stadig kan have en branddør. Har du brug for en branddør, der står åben hele dagen, kan du købe en dør, som bliver lukket automatisk, hvis der opstår en brand.

Sådan en branddør har en holdemagnet, som bliver aktiveret ved hjælp af en røgdetektor. Så hvis der starter en brand i nærheden af branddøren, bliver dens lukkemekanisme udløst.

Som du kan se, findes der flere forskellige typer branddøre. Det gælder altså bare om at vælge den rette til din virksomhed.