E.ON Drive Infrastructure har netop åbnet en ny type ladestation til elbiler kaldet en ”Omtankestation” i Horsens med grønne arealer og kunst.

EON Drive Infrastructure bliver medlem af Drivkraft Danmark

Brancheorganisationen for ladeoperatører har vokseværk. E.ON Drive Infrastructure har meldt sig ind i Drivkraft Danmark.

Skal den grønne omstilling virke i praksis, skal ladeinfrastrukturen kunne håndtere det voksende antal elektriske køretøjer. Den opgave varetages i høj grad af ladeoperatørerne, der sikrer, at der er ladestationer langs de danske veje, så der kan komme strøm på eldrevne biler og lastbiler.

E.ON Infrastructure Denmark er en markant bidragsyder til det danske ladenetværk, og direktør Jacob Stahl Otte glæder sig over, at de nu er medlem af Drivkraft Danmark.

”Hos Drivkraft Danmark kæmper vi for et frit og åbent lademarked, fordi det både gavner forbrugerne og den grønne omstilling. Derfor glæder det mig også meget, at E.ON Infrastructure Denmark har valgt at melde sig ind hos os, så vi kan fortsætte kampen sammen,” siger han og fortsætter:

” E.ON Infrastructure Denmark satser stort på elektrificeringen af den tunge transport, og da vores medlemmer har en målsætning om at åbne 100 lynladestandere til netop den tunge transport inden 2030, er jeg sikker på, at det er et perfekt match,” afslutter han.

Endnu flere åbne ladestandere til den tunge transport
E.ON Drive Infrastructure Denmark er et dansk energiselskab, der indgår i Europas største privatejede energikoncern E.ON AG med 51 millioner kunder og 72.000 medarbejdere.

Virksomheden har netop lanceret et nyt ladekoncept til elbiler kaldet ”Omtankestationer”, hvor den første netop er åbnet i Horsens med grønne arealer og kunst.

Ligesom Drivkraft Danmarks medlemmer har E.ON Drive Infrastructure også stort fokus på at bidrage til ladeinfrastrukturen inden for den tunge transport, og i august 2023 etablerede de deres første offentligt tilgængelige ladestander til el-lastbiler i Hirtshals med flere på vej i blandt andet Høje Taastrup og Padborg.

Derfor betragter direktør i E.ON Infrastructure Denmark Morten Hersoug medlemskabet hos Drivkraft Danmark som et vigtig skridt for deres satsning på ladeinfrastruktur til tung transport.

”Det går stærkt med elektrificeringen af den tunge transport i disse år, og det er en udvikling, der kun kommer til at accelerere frem mod 2030. Hos E.ON Infrastructure Denmark kommer vi til at investere massivt i et åbent ladenetværk for den tunge transport, så opladning af el-lastbiler følger med udviklingen for opladning af eldreven persontransport,” siger han og fortsætter:

”Når vi satser massivt på den tunge transport, er det helt centralt, at der udvikles gode rammevilkår, så der sikres fair konkurrence på markedet for alle spillere. Det vil vores medlemskab af Drivkraft Danmark bidrage til,” afslutter han.

Mere information:

Læs mere om E.ON Drive Infrastructure her: www.edri.com/da/

Læs mere om Drivkraft Danmark her: www.drivkraftdanmark.dk/

Besøg også Vi oplader Danmark her: vioplader.dk

Gent Grinvalds

Ansvarlig for e-mobilitet Elektrificering af den lette og tunge transport + 45 48 80 74 04

Drivkraft Danmark er brancheorganisation for Danmarks brændstofleverandører og ladeoperatører. Vi får den grønne omstilling helt ud til bilisterne og transporten med to raffinaderier og over 2.200 tankstationer, lynladestationer og truckanlæg over hele landet.