Branchestatistik 2024 er klar!

Branchestatistik 2024 er klar!

Branchestatistik 2024 er nu udkommet med statistikker over transport og energi. I årets statistik er der spot på de sidste 4 års globale krisers betydning for energimarkederne. Der lanceres også et samlet kort over medlemmernes lynladestationer til både let og tung transport.

Branchestatistik 2024 er udkommet. Her finder du statistikker om energi, brændstoffer, opladning, klimaaftryk og stationer.

I dette års Branchestatistik sættes spot på de sidste fire års store omvæltninger med global pandemi og Ruslands invasion af Ukraine og disse krisers betydning for energimarkederne. Under samfundskriser som disse er det branchens opgave at opretholde en stabil og sikker forsyning af energi til transport og erhverv.

Direktør for Drivkraft Danmark Jacob Stahl Otte siger: “Samtidig med, at branchen altid tager ansvar for at sikre den nødvendige energiforsyning, er vores store opgave fortsat at bidrage til den grønne omstilling og gøre vores til, at vi når klimamålene. Det ser branchen både som en forpligtelse, men også som en opgave med mange spændende nye muligheder for at udvikle vores virksomheder og forretningsområder.”

I årets Branchestatistik lanceres et samlet kort over medlemmernes lynladestationer til både let og tung transport i Danmark.

Som det ses på kortet over lynladestationer er der nu tæt på 250 lynladestationer med over 1000 lynladepunkter over hele Danmark til den lette transport, og til den tunge transport er vi også godt i gang med 4 stationer allerede i drift, og mange flere planlagt”, slutter Jacob Stahl Otte.

Mere info:

• Her kan du downloade Branchestatistik 2024
  • Du kan løbende følge udviklingen af antal lynladestationer fra Drivkraft Danmarks medlemmer her: vioplader.dk
  • Ønsker du at få tilsendt Branchestatistik 2024 kan du skrive hertil

Drivkraft Danmark er brancheorganisation for Danmarks brændstofleverandører og ladeoperatører. Vi får den grønne omstilling helt ud til bilisterne og transporten med to raffinaderier og over 2.200 tankstationer, lynladestationer og truckanlæg over hele landet.