Löwengrips bæredygtighedsinitiativ øger antallet af retuneret emballage

I september sidste år indgik Löwengrip et samarbejde med genbrugsappen Bower, siden da, er antallet af pantede Löwengrip-emballager steget markant. Bæredygtighedsinitiativet blev lanceret for at belønne forbrugere, der genbruger deres brugte produkter. Löwengrip har nu endnu større mulighed for at sikre en ansvarlig og miljøbevidst proces fra start til slut.

Löwengrips initiativ belønner den miljøbevidste forbruger

Da Löwengrip i september 2021 indledte samarbejdet med den svenske genbrugsapp Bower /( før Panta På) var formålet at opfordre forbrugerne til at pante deres tomme emballage. Siden da er der registreret en markant stigning af scannede Löwengrip-produkter registre-rats: i de seneste månader er der blevet pantet mere end 555 produkter.

Forbrugere, der downloader Bower-appen, og registrerer deres genbrugsprodukter, bliver hurtigt og nemt belønnet med point, der kan bruges som rabat ved deres næste køb hos Lowengrip.com. Forbrugerne kan også vælge at konvertere deres indsamlede point til pengedonationer til velgørenhed. For at gøre det klart for forbrugerne har Löwengrip lanceret en landingsside, der instruerer, hvordan man genbruger emballage.

“Vi arbejder løbende på at blive mere bæredygtige fra produktion til forbrug. Löwengrip interagerer med forbrugeren på alle stadier, lige fra produktudvikling til brug af produkterne. Det er derfor oplagt at bruge Bower til at motivere forbrugerne til at skabe et mere bæredygtigt kredsløb.”
- Fanny Sandström, Brand Director Löwengrip Beauty

Siden lanceringen i 2012 har Löwengrip arbejdet med en svensk produktion, og stræber konstant efter at udvide den bæredygtige tankegang i alt de foretager sig. Samarbejdet med Bower er en del af Löwengrips kontinuerlige arbejde med at sikre en ansvarlig og miljøbevidst proces hele vejen fra produktion til affaldshåndtering. Muligheden for rabat giver forbrugerne yderligere motivering til at pante deres tomme emballage – noget der tydeligt afspejles af Löwengrips stigende scanninger..

Sådan fungerer det: pant og få point direkte i appen

Med Bower-appen kan forbrugerne nemt pante deres tomme Löwengrip-emballage via stregkode på deres almindelige genbrugsstation. Efter korrekt gennemført pantning belønnes forbrugeren med point direkte i appen. Disse point kan derefter bruges som rabat ved fremtidige køb af Löwengrip produkter. Forbrugerne kan også vælge at donere deres point til velgørende donationer.

lowengrip.com/pages/lowengrip-x-bower
Lowengrip.com @lowengrip