Valencias dynamiske kulturliv og Benidorms pulserende musikmiljø bliver forenet i Malmø

Valencia Turistråd og Benidorm er begejstrede for at meddele deres samarbejde om en spektakulær musikfest, der vil finde sted i Malmø i forbindelse med Eurovision Song Contest. Denne begivenhed, der er planlagt i samarbejde med Eurovision-festlighederne, vil bringe den unikke og livlige stemning fra Benidorms berømte musikfest til Malmø.

Festen, arrangeret af Valencia Turistråd og Benidorm, sigter ikke kun mod at fremme turismen, men også til at præsentere Valencia-regionens dynamiske kulturliv og Benidorms pulserende musikmiljø for et internationalt publikum. Ved at skabe en bro mellem kulturelle begivenheder og turismepromotion, søger denne begivenhed at tiltrække opmærksomhed omkring festivaler og musikarrangementer i området samt at introducere Benidorm som en destination egnet til unge og dynamiske rejsende.

Arrangementet, der finder sted på INKONST på Bergsgatan 29, 214 22 Malmö, kl. 19:00 på onsdag den 8. maj, vil præsentere spanske musikalske ikoner som Varry Brava, Miss Caffeina og Sharonne, der vil sørge for en uforglemmelig aften med deres liveoptrædener.

"Vi glæder os til denne aften, hvor man kan opleve stemningen fra en ægte spansk musikfest midt i Malmø," siger direktøren fra Den Spanske Stats Turistbureau. "Arrangementet er en unik mulighed for at fejre Eurovision Song Contest med fantastisk musik, lækker mad og drikke samt en uovertruffen feststemning."

Eventet lover en ekstraordinær oplevelse med fokus på spansk musik og kultur. Både lokale og internationale gæster forventes at deltage til en uforglemmelig aften, hvor de kan opleve den autentiske atmosfære og energi, som Benidorm Musikfest er kendt for.

El Benidorm Fest 2024 var den tredje udgave af RTVE-konkurrencen, hvor sangen, der skulle repræsentere Spanien ved Eurovision Song Contest 2024, blev udvalgt. Finalen blev afholdt den 3. februar 2024 i Sports Palace L'Illa de Benidorm i den tilsvarende by, med to forrige semifinaler afholdt på samme sted den 30. januar og 1. februar. Vindersangen var "Zorra" af den alicanteiske duo Nebulossa.

Deltagelse i denne festlige begivenhed vil give mulighed for at opleve det bedste fra Benidorms musikalske arv og Valencias pulserende kultur. Billetter til arrangementet kan bestilles ved at sende en e-mail til copenhague@tourspain.es.

Det Spanske Turistbureau i Danmark er en del af den statslige institution TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består i øjeblikket af i alt 33 afdelinger, som er fordelt på 25 lande. Dets primære opgave er at fremme Spanien som en turistdestination gennem professionel markedsføring, med særligt fokus på samarbejde med den danske rejsebranche.