Katrine Larsen vil i fremtiden stå i spidsen for online marketing i Den Spanske Stats Turistbureau

Den Spanske Stats Turistbureau ansætter ny online marketingansvarlig med stort kendskab til Spanien

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark har netop ansat Katrine Larsen som ansvarlig for bureauets online marketing. Katrine vil være ansvarlig for at vise Spaniens bedste sider frem på bureauets sociale medier, hjemmeside og gennem online kampagner, og vil derudover have ansvar for at besvare spørgsmål fra danske turister.

Katrine er uddannet cand.ling.merc. i Spansk og Interkulturelle Markedsstudier på Copenhagen Business School. Kærligheden for Spanien blev for alvor sparket i gang, da hun var i praktikophold i handelsafdelingen på Den Danske Ambassade i Madrid som fulgte hende gennem hele hendes studietid, der udmundede i en afhandling omhandlende netop turisme i Spanien.

“Vi glæder os til, at vi igen skal fortælle de gode historier om alt det fantastiske Spanien kan byde på efter mere end et år, hvor vi mest af alt har fokuseret på rejserestriktioner og rejsevejledninger,” udtaler direktør Jose L. Real og fortsætter: “Og så kan vi næsten ikke have fundet en bedre kandidat til rollen. Katrine har Spanien helt under huden og kender til alt fra kulturen, spaniernes levemåde, det spanske marked og de skjulte perler, Spanien gemmer på.”

Katrine kender rejsebranchen ud og ind fra sin tidligere stilling i Madrid, hvor hun blandt andet stod for den direkte kommunikation med rejselystne danskere. Katrine har boet i Spanien i otte år og har rejst rundt i store dele af landet. Nu håber hun på, at hun kan være med til at give de gode oplevelser videre.

”Jeg har fået et virkelig godt kendskab til den spanske kultur og den diversitet, landet byder på, fra mine mange rejser og ophold i Spanien. Jeg er fuldstændig forelsket i kulturen, og jeg glæder mig virkelig til, at jeg kan give min viden og kærlighed til landet videre til andre rejselystne danskere. Jeg er så klar til for alvor at komme i gang med arbejdet!” fortæller hun.

Katrine Larsen tiltrådte stillingen som marketingansvarlig d. 16. september 2021.

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 33 afdelinger fordelt på 25 lande.