Besøg de syv kongedømmer i Spanien

Besøg de syv kongedømmer i Spanien

April 2016 kommer forløsningen, som mange går og venter på. Der er nemlig premiere på sjette sæson af "Game of Thrones" – tv-serien, som har erobret hele verden samt vundet 12 Emmy-priser. Spanien har dannet rammen som kulisse for produktionen af den populære tv-serie. En stor del af optagelserne til femte sæson fandt sted i Sevilla, og folkene bag serien var så tilfredse, at de har besluttet at vende tilbage for at drage endnu mere fordel af Spaniens sceniske omgivelser. Denne gang breder produktionen til flere områder af landet.

Optagelserne til sjette sæson finder sted i Almería, Girona, Guadalajara, Navarra og Peñíscola. Disse områder er ideelle på grund af deres klima og de mange borge, klostre og middelalderlige monumenter, som gør det muligt at genskabe en kulisse, der passer perfekt til seriens tematik. Du har også mulighed for at opleve disse steder, som utvivlsomt vil give dig følelsen af at stå midt i et afsnit af Game of Thrones.

Hvis du er fan af serien og ikke kan vente med at se, hvor optagelserne til de kommende kapitler i sjette sæson finder sted, gælder det derfor bare om at pakke kufferten og besøge de kulisser, som folkene bag serien har udvalgt. Det er din chance for at få et enestående indblik i hemmelighederne bag denne superproduktion og besøge en filmisk verden, der bare venter på, at du skal gå på opdagelse i den.

Almería

Optagelserne i Almería-provinsen finder sted i Alcazaba-borgen, kystområdet i naturparken Cabo de Gata y Níjar og i Tabernas-ørkenen.

Castellón

I Castellón foregår optagelserne til Santa María-pladsen og borgen Castillo del Papa Luna, som begge ligger ved Middelhavskysten i byen Peñíscola i Castellón. Her er nogle af scenerne fra Meereen samt byen i Slavebugten optaget.

Girona

Den udvalgte kulisse i dette område er borgen Castell de Santa Florentina, som er beliggende i byen Canet de Mar i Barcelona-provinsen. Borgen er hjemsted for Hornbakke, som er fæstning for Huset Tarly.

Guadalajara

Borgen Castillo de Zafra, en bygning fra det 12. århundrede beliggende i Guadalajara-provinsen, vil danne rammen om et vigtigt flashback i sjette sæson.

Navarra

Også Navarra er valgt som kulisse for tv-produktionen. Her foregår optagelserne i Nationalparken Bárdenas Reales de Navarra - en halvørken, der lægger kulisse til Daenerys Targaryens nye eventyr.

Valget af Spanien som kulisse for produktionen af den populære tv-serie betyder, at landet endnu engang positionerer sig som en af de mest populære destinationer til optagelse af film og tv. Dette takket være landets spektakulære landskaber og storslåede kulturarv. Sidste år kunne Spanien drage fordel af superproduktionens tilstedeværelse, der fik antallet af turister til at stige med 35 % i byen Osuna og 12 % i Sevilla. Takket være de nye optagelser forventes det, at disse tal kommer til at stige yderligere i år. Måske det i år er din tur til at besøge Spaniens syv kongedømmer? Tilbage er blot at pakke kufferten og komme afsted.

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 32 afdelinger fordelt på 25 lande.