Janne Matikka, Head of Fairs, Events & Special Logistics, Cluster Nordics

Pressemeddelelse -

Opdag magien i logistikken: Hvordan DB Schenker forvandler nordiske messer og events en succes

I det globale landskab for forretning er logistikken rygraden i vellykkede events og messer. I hjertet af denne avancerede proces er DB Schenkers Fairs, Events & Special Logistics (FESL)-enheden. Læs videre for at få indsigt i, hvordan vi skaber uforglemmelige oplevelser.

Her skaber logistik magi
Janne Matikka, Head of Fairs, Events & Special Logistics, belyser dette forretningsområde og fortæller, hvordan hans team konstant tilfører værdi til messer og events for kunder i de nordiske lande.

"FESL er mere end bare at transportere varer; det handler om at skabe uforglemmelige øjeblikke", fortæller Janne. Uanset om du deltager på en messe, deltager i en global sportsbegivenhed, organiserer en lokal sammenkomst eller håndterer unikke forsendelser fx inden for kunstværker, gør FESL arbejdet bag kulisserne. Så næste gang du deltager i en messe eller hepper på et stadion, skal du huske, at FESL spiller en afgørende rolle.

Vores styrke

FESL er til stede i hele Europa og i Norden, hvor vi har et etableret godt netværk. DB Schenkers netværk dækker de største messeområder i verden og leverer et hav af logistikløsninger fra kundens dør til deres stand. Vores infrastruktur omfatter egne lagre, gaffeltrucks og lastbiler, hvilket giver os en betydelig fordel, når vi taler om værdien af vores service netværk. I Norden, som dækker de geografiske områder fra Nordnorge til den sydøstlige del af Danmark, Finland og Sverige, samarbejder vi med dygtige partnere for at sikre en effektiv og god proces.

FESL's mangfoldige team bringer ekspertise fra forskellige områder. De er ikke bare logistikentusiaster; de er eksperter i problemløsning, som forstår de forskellige specialiteter i vores kunders brancher. Den nordiske enhed er en stor styrke, forklarer Janne. Han tilføjer: "Det nordiske setup opfordrer til samarbejde, og det er en løbende rejse for os. Jeg er meget spændt på at udvikle vores forretning og hjælpe vores kunder med at navigere i deres behov for messe- og eventlogistik."

Værdi for kunderne

Grundig koordinering og strategisk planlægning er, hvad FESL er gode til, og dette forretningsområde er her for at styre logistikken. Her er Jannes 5 tips til, hvad man skal tage i betragtning, når man deltager i eller organiserer en messe eller et arrangement:

1. Start planlægningen i god tid: Reducerer omkostningerne og sikrer en god oplevelse, så kunden kan koncentrere sig om det, der betyder noget.

2. Samarbejde, samarbejde, samarbejde: Logistikken er kernen i en vellykket messe eller event. Planlæg det sammen med din logistikpartner.

3. Planlægning: Hvis kunden deltager på mere end en messe eller event om året. Planlæg turen sammen med logistikpartneren. Det reducerer omkostningerne i forhold til at håndtere ét event pr. gang.

4. At forlade messen: Jeg ved, at alle er ivrige efter at komme tilbage fra messen eller eventet. Du må ikke forlade standen eller eventet, før du har overdraget varerne til transportfirmaet. I værste fald kan kundens konkurrent få adgang til varerne, eller hvis noget går tabt, er det ikke dækket af transportfirmaet.
  5. Pakning: Arbejdet omkring opbygning og oprydning af stand eller event er hektisk, og der er mange dele at holde styr på. Pak venligst varerne godt og sæt korrekt label på, så skader og tab af varer mindskes.

FESL's tjenester: Vores portefølje

Fair Logistics: Nordiske virksomheder kan drage fordel af FESL's ekspertise, uanset om de deltager i en enkelt årlig messe eller tager på en messeturné. Jannes team er dedikeret til at håndtere messeprojekterne fra begyndelsen til slutningen. Desuden tilbyder de alle de transporttjenester, der er nødvendige på messeområdet, og vi giver kontaktoplysninger på hvem end der står for logistikken på selve messen.
Ifølge Janne har tilstedeværelse vist sig at være en stor hjælp for vores kunder i Norden.

Event Logistics: Event logistik er alt fra små lokale events til store globale sportsevents. FESL håndterer logistikken problemfrit med deres partnere i de lokale netværk. Hvis du faciliterer globale events, er leverandør eller arrangør af en lokal event eller festival, så tager vi os af logistikken til dit event. "Derudover kan vi etablere et kontroltårn for at sikre, at alt går efter planen, så vores kunder er klar til deres events", tilføjer Janne.

Special Logistics: Det kan være svært at definere et objekt for denne service, men for at indsnævre det - "uanset om det er kunstforsendelser eller unikke anmodninger som transport af en racerbil, håndterer FESL det hele. Hvis en kunde hypotetisk set har brug for at få transporteret en enhjørning, vil FESL finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre", slår Janne fast. Denne fleksible service er i høj grad designet til at opfylde den enkelte kundes behov.

Fra starten af et projekt til dets afslutning, sørger FESL for, at alt forløber gnidningsfrit. Vi flytter ikke bare forsendelser, lastbiler eller paller; vi skaber messe- og eventoplevelser for kunder i Norden med vores transport- og logistikløsninger.

Om DB Schenker

DB Schenker er en af verdens ledende logistikleverandører med cirka 76.100 medarbejdere på 1.850 pladser i over 130 lande. Virksomheden tilbyder alt fra landtransport, international sø- og luftfragt samt konsulentydelser til lager- og logistikløsninger. DB Schenker i Danmark har cirka 300 medarbejdere fordelt på to lokationer. DB Schenker sigter mod en bæredygtig fremtid for logistikbranchen og investerer løbende i innovative transportløsninger, vedvarende energi og lavemissionsprodukter til sine kunder.

Maja Holmqvist Olsson

Pressekontakt Executive Assistant, Communication & PR, Management, Communications & Marketing +45 4214 0993

Dit globale logistiknetværk

Med en årlig omsætning på EUR 19,8 milliarder og 94.000 ansatte i 130 lande har DB Schenker en førerposition inden for global luft- og søfragt samt det mest fintmaskede landtransportnetværk i Europa.

Schenker A/S i Danmark har en årlig omsætning på EUR 175 mio. og 300 medarbejdere fordelt på vore kontorer og terminaler i København, Aalborg, Aarhus, Kolding og Odense.

DB Schenker er med sine 3 forretningsområder landtransport, luft/søfragt og kontraktlogistik/SCM én af verdens førende udbydere af integrerede logistikydelser. I eget regi tilbyder vor koncern landtransport i Europa, global luft- og søfragt samt omfattende logistikløsninger og global supply chain management.

Virksomheden er også ledende inden for transport af automobiler, hightech og forbrugsvarer samt messer og udstillinger, specialtransporter og serviceydelser til større sportsbegivenheder.

DB Schenker Denmark

Helseholmen 31-39