KLS Ugglarps AB køber Chark-Produkter AB i Billesholm

Danish Crowns svenske datterselskab KLS Ugglarps AB har købt forædlingsvirksomheden Chark AB i den svenske by Billesholm.

KLS Ugglarps og Chark-Produkter er vant til et tæt samarbejde, da KLS Ugglarps har leveret råvarerne til Chark-Produkter i mange år.

- Chark-Produkter er en veldrevet virksomhed, siger KLS Ugglarps CEO Jonas Tunestål og understreger, at der derfor ikke er nogle planer om at ændre hverken strategi eller ledelse i virksomheden:

- Ledelsen i Chark-Produkter har vores fulde tillid og opbakning til at drive og udvikle virksomheden videre.

Chark-Produkter, der producerer leverpostej, pålæg og pølser, har i øjeblikket 50 ansatte og en omsætning på ca. 140 mio. svenske kroner.

Chark-Produkters administrerende direktør Olle Karlsson glæder sig ligesom Jonas Tunestål over ejerskiftet.

- KLS Ugglarps deler vores kundefokus og vores virksomhedsværdier. KLS Ugglarps er en stabil, innovativ virksomhed, der har langsigtede mål og vi føler os trygge med dem som ejere.

• køb og salg

Danish Crown køber tysk slagteri

Med opkøbet bliver Danish Crown med et slag det femtestørste kreaturslagteri i Tyskland og en væsentlig spiller på Nordeuropas marked for økologisk oksekød.

Danish Crown sælger Plumrose

Danish Crown har underskrevet en aftale om at sælge sit amerikanske datterselskab Plumrose til det brasiliansk-baserede JBS S.A., der er verdens største aktør indenfor forarbejdning af kød. Salget sker med udgangspunkt i 4WD-strategien, hvor Danish Crowns forretning fokuseres på Nordeuropa og Asien.

DAT-Schaub går ind i Spanien

Med etablering af et joint venture i Spanien understøtter DAT-Schaub sin strategi om at vækste og styrke sin position som verdensledende indenfor produktion og salg af tarme.

ESS-FOOD etablerer sig i Sydafrika

ESS-FOOD har købt aktiemajoriteten i den sydafrikanske foodservice-virksomhed Overberg Food Distributors i Cape Town.